Jump to content

Leie av skytebane noen timer


ADIEL

Recommended Posts

Hei.

Er der noen på forumet som har mulighet å hjelpe meg og min venn å få skyte noen ladestiger?

Bor i Bærum, med mulighet å kjøre et stykke for å få provet ut hastighet og hvordan de samler.

Vi bruker lyddempere.

 

Klarer oss med 50 meter, men gjerne 100 hvis mulig.

 

På forhånd takk.

Send PM 

Anders

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Det er nå åpent for vanlig jegertrening på 100-meteren på Løvenskiold.

Mandag-Fredag 16.30ish-19.00.

Lørdag 10-13, tror jeg.

Onsdag og lørdag er det Oslo jeger og fisk, og jeg tror det er påkrevd med forhåndspåmelding.

Mandag, tirsdag, torsdag og fredag er det bare å møte opp.

Ta med eget liggeunderlag (krav pga. Korona). 

 

Link to comment
Share on other sites

Losby har holdt åpent for egne medlemmer en stund nå, åpner nå også for gjesteskyttere på lørdager kl 1000-1500 (100,-). Ta med egen stiftepistol, lappesaker og liggeunderlag.

 

Elektroniske skiver på 100m er for tiden under renovering, så det tilbys papp på 90m, 140m, 200m, 333m og 390m og stålgonger på 115m, 200m, 300m og 390m.

Lørenskog skytterlag sine egne medlemmer kan også skyte på elektronikk på 200m (500,- for medlemskap). Her må man booke skive på MittDFS på forhånd. Skytterlaget stiller nå Labradar til disposisjon for sine medlemmer :-)

Hver andre standplass er stengt, men det er likevel greit nok med kapasitet for tiden.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

7 timer siden, M67 skrev:

Hvorfor ikke det? Da slipper du mye av påvirkningen fra vær og vind.

 

K

 

For den gjengse skytter så er det vel enklere å vurdere en stige på si 300-400m såfremt målet er og finne godladningen. Noe poenget er jo å finne "sweet spot" hvor munningen er like rundt topp eller bunn av sinuskurven i det den kaster kula og min erfaring er at dette er utfordrende på korte hold da variasjonen blir for liten for gode sammenligninger.

 

Men jo da, hvis poenget er å måle fart og se om ladningen samler greit så holder det jo med 50-100m.

Link to comment
Share on other sites

10 minutter siden, jjrckd skrev:

 

For den gjengse skytter så er det vel enklere å vurdere en stige på si 300-400m såfremt målet er og finne godladningen. Noe poenget er jo å finne "sweet spot" hvor munningen er like rundt topp eller bunn av sinuskurven i det den kaster kula og min erfaring er at dette er utfordrende på korte hold da variasjonen blir for liten for gode sammenligninger.

 

Men jo da, hvis poenget er å måle fart og se om ladningen samler greit så holder det jo med 50-100m.

For den gjengse skytter så er det vel et spørsmål om ladningen "samler greit", og den samme gjengse skytter blåser antakelig ut på 400m, og får ingenting ut av testingen.
Har du helt ekstrem presisjon, så kan det være vanskelig/ umulig å se noe nyttig på 50m og kanskje tilogmed på 100m, men det er svært sjeldent. grupper flytter seg, og krymper og åpner seg, og signal/støy-forholdet er i skytterens favør på kort hold.

 

 

 

K

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...