Jump to content

Løst baksikte - CZ shadow


HH586

Recommended Posts

Hei!

Kjøpte en CZ Shadow av børsemaker, og fikk satt på nye sikter. Det er når litt over tre år siden. Det siste halve året har jeg imidlertid hatt problemer med at baksiktet løsner etter skyting. Det viser seg at børsemaker har filt ned enten siktet, eller selve "skinnene" på sleiden på pistolen. Jeg strammer en skrue som går vertikalt ned i sleiden, men etter noen skudd løsner det igjen. Hva kan jeg gjøre?

Link to comment
Share on other sites

43 minutes ago, Vidar1860 said:

Hvis det er skruen som løsner, så kan en dråpe blå locktite på gjengene gjøre susen.

 

Hei!

Takk for svar.

 

Risikerer jeg ikke at den løsner og at jeg ikke får den ut etterpå dersom jeg gjør det? 

 

Link to comment
Share on other sites

Du kan også bruke Loctite på selve "skinnen"/sporet. Da limes både siktet og strammeskruen, uten at du får særlig locktite på selve gjengene. Om du får behov for å løsne siktet kan du  varme litt med en lighter eller varmluftpistol. Dra gjerne låseskruen noen få omdreininger tilbake før du smører på Locktiten. Da får du et par tre gjengeomdreininger som er limt, men ikke mer enn at du enkelt kan løsne den ved bruk av varme.

Edited by rhb
Link to comment
Share on other sites

også er det forskjellige typer loctite, den vanlige blå medium kan enkelt skus løs. Det er den jeg anbefaler.

Det er også kraftigere saker, ofte kalt rød loctite, som er ment for ting som aldri skal løsnes igjen.

 

Edited by Vidar1860
Link to comment
Share on other sites

Forhør deg litt hos din lokale loctite-pusher, som sagt så får man alt ifra de som løsnes med litt ekstra håndkraft bare, til permanent(ikke frisyren), og alt i mellom. Noen som sitter som permanent, inntil man tilfører varme. 

De som selger vet hva de har og hva som vil passe.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...