Jump to content

Ny ladning i 9mm


Domino

Recommended Posts

Jeg er kommet langt ned i siste flaska med Norma P4, og må finne meg ei ny ladning i 9mm. Jeg bruker H&N sin 115gr kule og ønsker å fortsette med det. Jeg ser at H&N på sida si oppgir bl.a. ladninger med Titegroup og N320 til denne kula. Titegroup har jeg allerede i skapet da jeg lader .38 sp med dette kruttet. Er det noen her som lader 9mm med denne kula og dette kruttet og som vil dele sine erfaringer?

 

Eller er det noen som har ei ladning som er så god med denne kula og et annet krutt at det er bryet verdt å gjøre logistikken mer komplisert og kjøpe inn et nytt krutt?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Men er N320 og/eller N340 så mye bedre enn Titegroup at det er bryet verdt å utvide kruttlageret med en sort til? Eller kan jeg forenkle logistikken og bruke samme krutt til .38 og 9mm uten problemer? Det virker jo som det skal gå greit.

 

Noen uker med hjemmekontor har ført til at ladeaktiviteten har økt drastisk...

Link to comment
Share on other sites

Nei, men de er begge drastisk mye renere, og lettere tilgang på. 

jeg bruker N310 både i 38 og 9mm og 45acp (også major) 

men lade 9 minor gir relativt lite mening om dagen må sies med priser på krutt og hetter. 

Link to comment
Share on other sites

Joda, men jeg trenger myke hetter. Og jeg har mye hylser og kuler. Og hjemmekontor... N310 har jeg jo også, tenkte å lade litt .32 nå som jeg går tom for P4. Får se, regner med at jeg lader opp noen 9mm med Titegroup og ser hvor godt jeg liker dem.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...