Jump to content
Sign in to follow this  
starhagle

Ny hagle

Recommended Posts

Heisann, ser etter ny hagle. Har prøvd en beretta 686 med justerbar stokk, denne traff jeg veldig bra med. Snakket med jakt og friluft De anbefale meg heller en benelli 828 som de mente de kunne justere helt likt som en 686 med justerbar stokk. Hva synes dere er det beste valget? Prisene på begge 2 er ganske like og har ikke så mye erfaring med 828 modellen. Hagla skal brukes for det meste på jakt

Posted (edited)

Jeg ville uten tvil kjøpt 686 en. Men for all del spør om du kan prøveskyte den 828 først...  ta med 686 en for sammenligning.

Edited by hovdeknuten
  • Like 1

Jakt og friluft har vel agenturet på Benelli, så  antar at de tjener mest på å selge benelli. 

• Like 1
  • Haha 1

Har ikke hatt noen av haglene, men har solgt flere Benellier og etter alle reklamasjoner ville jeg aldri kjøpt Benelli ihvertfall!

1 time siden, m00se skrev:

Ga de noen grunn til at de anbefalte Benellien?

de sa bare at de anbefalte meg den grunnet alle justering mulighetene 

Frister mest med en 686, da jeg fikk låne en kompis sin 686 med justerbar kolbe som passet meg veldig bra. Traff betydelig bedre med 686 enn hva jeg gjør med min benelli m2

4 timer siden, eivkie skrev:

Jakt og friluft har vel agenturet på Benelli, så  antar at de tjener mest på å selge benelli. 

Hvis det stemmer så skjønner jeg hvorfor de heller ville jeg skulle kjøpe meg en benelli😂

55 minutter siden, starhagle skrev:

Hvis det stemmer så skjønner jeg hvorfor de heller ville jeg skulle kjøpe meg en benelli😂

de hadde det ihverfal før. 

14 timer siden, starhagle skrev:

Frister mest med en 686, da jeg fikk låne en kompis sin 686 med justerbar kolbe som passet meg veldig bra. Traff betydelig bedre med 686 enn hva jeg gjør med min benelli m2

Det kan jeg skjønne, en rekyldreven halvauto er en litt merkelig skrue. Jeg kjøpte meg en i fjor sommer og det tok en god stund før jeg ble vant med den.

Tja, jeg har flere hagler, men det er meget vanskelig å komme utenom M2`n. 

Den halvautohagla er rett og slett en "skytemaskin" av dimensjoner.

Jeg benytter en sideligger ofte på jakt men som "allround" er M2`n best uten tvil.