Jump to content

Hjelp til viltkamerabilde av rev


fredriko

Recommended Posts

Hei,

har hatt kamera ute ved åta siden Oktober 2019,

ingen rev skutt så langt, men har fått inn noen halvdårlige bilder av noe som kan minne om rev i full firsprang mot åta, kan noen her se om dette kan være rev eller er det huskatta til bonden jeg ser her? :)

 

 

IMG_0196.jpg

IMG_0229.jpg

IMG_0230.jpg

Link to comment
Share on other sites

1 time siden, bbdg skrev:

😳 Rev med refleks ???

Bilde 1 kan være rev.

Bilde 2 og 3 neppe rev.

Reflex? 
er det ikke øya som reflekterer ir-blitzen fra kameraet da?

 

det er bare sekunder mellom bildene, så min antydning er at den springer mot åte men lukkertiden på kameraet et for treg så øynene blir som en stripe da den er i fart? 

Edited by fredriko
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

3 timer siden, fredriko skrev:

 

 

det er bare sekunder mellom bildene, så min antydning er at den springer mot åte men lukkertiden på kameraet et for treg så øynene blir som en stripe da den er i fart? 

03.10.46-03.18.43  sekunder????

Link to comment
Share on other sites

Nå tror jeg kanskje at jeg har falt litt av her bbdg...

Du tror ikke det er rev på bilde 2 og 3,men ett eller annet med refleks (ett lite menneske) som beveger seg mot åte?? Stemmer det?

 

Jeg er sikker på at bilde 2 og 3 viser ett eller annet dyr som beveger seg i området åte og at øynene reflekteres av ir-blits. Om dette er en rev, katt eller en liten rosa elefant er ikke så godt å se av bildene, men et dyr med øyne det er sikkert. Har sett en "haug" av sånne bilder og kan forklares med lukketiden på kameraet. Ta bilde barn i full fart innendørs. Armer å bein "henger igjen" 

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 time siden, Super XX skrev:

Du tror ikke det er rev på bilde 2 og 3,men ett eller annet med refleks (ett lite menneske) som beveger seg mot åte?? Stemmer det?

 

Nei nei. Jeg tror det er en katt eller hund med halsbånd med refleks.

Link to comment
Share on other sites

Har sett bedre bilder av dyr der eksperter ikke klarer å artsbestemme hva det er for noe. Vi må huske at man ikke skal skyte med mindre man er SIKKER på hva man skyter på. Er man ikke det kan det fort gå med hester, kyr og svenske joggere..

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...