Jump to content

Skogsfuglsjakt i Nittedal?


AlexAa

Recommended Posts

Hei. Jeg har planer om å søke meg jaktkort lokalt hvor jeg bor, som er Nittedal kommune. Som fersk jeger har jeg lite kunnskaper om jaktmarkene her (og generelt). Etter å ha søkt litt på nett har jeg funnet ut at det er både orrfugl, storfugl og litt diverse, til og med fasan, som jeg antar er satt ut. Men noe mer konkret har jeg ikke kunnet oppdrive. Jeg har også søkt litt her inne på Kammeret, men det er vanskelig å søke på "Nittedal", for da får jeg over 200 treff som handler om ammunisjon, forståelig nok.

 

Jeg lurte derfor på om noen her har erfaring fra jakt på fugl i skogene her? Gjerne lokalkunnskaper om de forskjellige jaktfeltene. Jeg har lite kontakter innen jakt i området, og som småbarnsfar får jeg sjelden tid til å vandre utenfor sti for å gjøre meg kjent med faunaen.

 

Alle svar mottas med stor takk. 

 

Forsatt god påske!

 

 

Link to comment
Share on other sites

Hey! 
 

jeg kjøpte noen kort på «Gjerdrum småviltjakt» på inatur.no forrige sesong. Merket område (sånn ca) på bildet. Ellers er det sikkert en lokal forening som kan komme med no tips. 
 

Lite med fugl, men det er vel litt sesongbetont:)  

1AAF34B0-674C-4B33-9D6B-F2D71C5BE5AD.jpeg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...