Jump to content

Recommended Posts

Hei. Skal kjøpe både salongrifle for å øve på skytebane og itillegg enten 308 eller 30-06 rifle, for å ta hjort 

 

Hva angårvåpner. Viktig med kikkert som tar inn lys om kvelden i lysåpn. D siste serienummeret på kikkertsikte må være høyt:) og god diameter frempå siktet. 

 

Begge våpen skal jeg kjøpe brukt. Ser for meg til jakt, enten vanguard, tikka, winchester, kan være mauser og men avtrekkeren må jo passe for helt nybegynner. Har aldri vært på jakt før. 

 

Men :

Jeg ønsker få råd om kikkertsikte, salong rifle og enten ei rifle i kaliber308 eller ei 30-06 kaliber rifle.. 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Lit vanskelig og gi råd om kikkert om du ikke oppgir hvilket budsjett du har. Selv har jeg en Swarovski DS til Kr 40.000,- pluss montasje til kr 5.000,- på salongrifla. Men vet jo at de færreste vil spandere så mye på en 22lr. Så om du sier litt om hvilke rammer du har blir det enklere å gi råd.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har sett mer på finn på en 308 kaliber vanguard. Men jeg har foreslått at selger kan tenke ny pris uten å selge med kikkertsikte. Hva hvis jeg vil bruke ca kr 2500 på sikte. Så kommer vel montssje i tillegg.. Jeg ønsker mye lysåpning. 

 

Hva angår salongrifle, vet jeg ilke hva jeg vil. Men den der tsjekkiske tror jeg at jeg har prøvd å skyte med. Syntes å kjenne igjen børsen CZ. Den er greitnok i pris ser jeg.. Har ikke lyst til å bruke så mye penger på kikkertsikte https://jaktfall.no/produkt/optikk/vortex-kikkertsikter/vortex-crossfire-ii/crossfire-ii-2-7x32-dead-hold-bdc-moa-reticle-1-inch-tube. Går d an ha denne på salongrifle. Isåfall hvilke salongrifle kunne den gått til.? 

Link to comment
Share on other sites

Da kan jeg kjøpe 308 riflen med at kikkertsiktet demonteres av riflen og annen pris. Jeg fant dette kikkert siktet.https://www.schouvapen.no/nikko-diamond-2-5-10x50-ret-4a-i-30mm-2-2 om d ville passet på en syntetisk vanguard weatherby, d antar jeg.. 

 

En rimlig salongrifle og kikkertsikte. Målet er bruke salongriflen på skytebanen.. Men nå lurer jeg påom jeg må øveskyte kun med 308 riflen da heller.. (jeg tenkte at 308 øvingspatroner kunne blitt dyrt) d er derfor jeg spørr om salongrifle

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Minitips fra meg. Lagde nettopp en tråd her som heter nobsånt som  parallaksejustering og ny kolbekam under "utstyr" ( søk opp) . Står en metode og en link ift å stille parallakse på optikk uten parallaksejustering. Nettopp for å endre fra vanlig rifle til salong . Testet det og fikk det til men kan ikke ta noe ansvar for garantiordninger o.l. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...