Jump to content

Hvilken elektronisk Skyteskive / system anbefales


Recommended Posts

Hei,

 

Har ca 40 min en vei til skytebanen så blir altfor sjeldent tur dit nå med småunger i hus og alt anna rart som tar opp tida.. Og nå begynner jeg  å bli litt lei av å traske frem og tilbake over et sølete jorde for å få trent litt skyting.

Så tenkte like godt å klemme til på ei elektronisk skive for privatbruk.

 

Ønsket spec:

*Normal skyteavstand 100m. (Ok om den kan brukes på 200m og)

* Takle normale kaliber opp til 300 win mag .feks.

* Kan skytes på med salongrifle på f.eks 50m? Går det an om man bruk normal ammo (overlyd). Eller blir det bare masse gummibånd forbruk?

* Bruker egen PC som monitor

 

Har sjekket med Megalink og Kongsberg

Megalink: Virker som kjempebra, god service og alt bra. Pris ca 25K

Kongsberg: Virker like greit, men endel rimeligere. ca 16.5K            

 

Har ingen erfaring (bortsett fra å skyte på de...;). 

 

Noen som har noe kjøpsråd hva jeg skal gå for?    Så etter litt lesing her på kammeret at det finnes andre system og...som https://www.autotrickler.com/shotmarker.html og SOLO fra  https://www.silvermountaintargets.com/.

Er jo endel rimeligere...Noen som har testet dette? hvor man får kjøpt dette i Europa Og evt erfaringer? Eller noen andre system å anbefale?

Burde jo blitt et marked for "utgått" akustiske skiver etterhvert som mange oppgraderte til optiske, men har ikke sett noen på finn.no eller noen andre steder. Noen som skal selge brukt...;)?

 

Innspill mottas med takk. Hadde egentlig tenkt å gå for Kongsberg H1E skiva, men alltid greit å få en input fra dere som faktisk har mye erfaring med dette:)

På forhånd takk! :)

 

 

Link to comment
Share on other sites

Ingen som har noen tips? Lest meg opp på endel utenlandske forum, og shotmarker ser jo ganske så bra ut. (Forsåvidt SOLO Og, men holder en knapp på Shotmarker. Noen som har erfaring fra denne? Kommer vel på rundt 11 tusen(ikke akurat billlig dollar om dagen). Men er jo endel billigere enn KTS. Likte og trådløsfunksjon og innebygd batteri. Og at man kan få et ekstra sett med holdere til mikrofoner. Så vipps kan man lage 100 og 200m bane relativt kjapt. Liker jo ikke å ikke støtte norske bedrifter, men her burde de norske følge på med et billig plug'n plan homekit. Så blir nok Shotmarker bestilling. Men  hadde vært artig om noen hadde testa det..(så ikke det blir Shitmarker...;) Ser bra ut på diverse utenlandske forum så er ikke veldig bekymret og noen må jo være først til å teste i Norge:)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Hvorfor ikke kjøpe en gong eller to og henge opp på andre siden av jordet. Ingen grunn til å traske over jordet når gongen kimer treff? 

Salongrifle treffer helt greit på 100 m, men er litt usikker på hvor mye lyd den lager med gong på det holdet (jeg har aldri prøvd...)

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...