Jump to content

Håkan Spuhrs P08 Luger til feltkyting


Torf

Recommended Posts

Her er noen bilder av Spuhrs Luger til feltskyting og en begrunnelse for valg av Luger han skrev på et svensk forum:

"För mig är Lugern den optimala pistolen på många sätt för rent tävlingskytte som bana och fält.
Kolvvinkeln passar mig bra, pipnlinjen ligger väldigt lågt, trycket går att få ruskigt bra."

 

Han anbefaler Mauserproduserte fra 30-40 tallet som de beste for nybygg, kode S/42 og byf.

 

Rafdal har Lothar Walther .355 blanks på lager. Hmmm... 

En lite brukt Mauser med rusten pipe til 4k med ny 6" LW bull barrel er veldig fristende.

 

file.php?id=61444&mode=view

 

file.php?id=61448&mode=view

 

file.php?id=61447&mode=view

Link to comment
Share on other sites

Luger var mye brukt til feltskyting på 60 og 70 tallet. Det ble ofte satt inn MP 40 piper eller Lahti piper. Presisjonen selv i en original Luger er ofte svært god, hele overdelen rekylerer rett bakover og det er ikke noe pipe som skal vippes og som derfor må ha noe slingringsmonn.

Link to comment
Share on other sites

En i klubben har en Luger med 6" BarSto tung pipe fra den gangen Barsto solgte blanks.

Tror ikke jeg har sett en feltpistol med bedre presisjon enn den.

 

Et lite rødpunktsikte montert på løpet til test av ammo og moroskyting hadde også blitt moro.

Jeg hadde en artilleriluger engang som jeg skjøt ganske mye med på lange hold når jeg konkurrerte i MS.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...