Jump to content

Fiocchi 223 rem soting?


Mas-36

Recommended Posts

Skulle teste litt ammunisjon i Remingtonen i dag. Bla Fiocchi FMJ i 223 rem. Denne ammunisjonen hadde betydelig lavere treffpunkt enn annen ammunisjon jeg har brukt og hylsene var veldig sotete. Flere med lignende erfaringer? Presisjonen var god da, det kan nevnes.

Link to comment
Share on other sites

Jeg får omtrent samme treffpunkt med Fiocchi 223 FMJ som jeg får med GGG og Partizan, alle i 55gr og FMJ.

S&B treffer litt høyere og sprer litt mer.

Har ikke sammenlignet i skikkelig kaldt vær. Har stort sett vært rundt 12-13 grader eller varmere.

 

Synes ikke Fiocchi soter nevneverdig mer enn GGG og S&B som er de jeg bruker mest.

 

(Bruker 16" Faxon Pencil barrel til AR15)

Link to comment
Share on other sites

Her samler da S&B FMJ, PMC FMJ, GGG FMJ, RWS SP, GECO SP og Winchester Silver Tip alle 55grs innen for 3 cm fra nullstilling. Mens Fiocchi havnet 5 cm under med betydelig sot helt ned til hylsebunnen. De andre soter ikke eller bare helt øverst på hylsehalsen.

Link to comment
Share on other sites

hvilken LOT fiocchi? og farge på esker? 5cm under på 100 meter er relativt mye 

 

hva sier chrono? 

 

 

Jeg mix & matcher litt siden jeg har endel fiocchi, bruker den på 100 og ned, og S&B på 100 og ut, litt lavere PF 10-15-? i min 18" husker ikke tallene, men har de liggende ett sted.

noen lotter er litt... rare, så hetter blåser ut, andre lotter er så svake ting ikke cycler, fellesnevner er at begge lottene tidvis driver rundt i bruktmarked, men ikke sett i nymarked på lenge. (fiocchi)

S&B har jeg faktisk aldri hatt lotproblemer med. 

Link to comment
Share on other sites

Er de gamle grønne eskene. Kjøpt for 2 år siden da Norma skulel selge ut noe gammelt til lav pris og en lokal forhandler hadde kjøpt et lass. Men den forrige 223en min var mer på reperasjon enn jeg hadde den så rakk aldri å skyte så mye med den.

 

Ikke sjekket med chrono men vil tro lavere hastighet i forhold til de andre.

 

Men da er det altså disse gamle lottene det var litt sånn "bob bob" med da?

Link to comment
Share on other sites

Jeg chronograferte rosa Fiocchi til 906ms og S&B bulk til 983 i samme 20" pipe i 2016, er betydelig mindre rekyl i Fiocchi også. De grønne eskene var noe amerikanskprodusert Fiocchi om jeg ikke husker feil.

Ser tydelig hvor mye verre rekylen i S&B er på videoen her :D

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...