Jump to content

Hvilken hagle velger jeg


Tore klæ

Recommended Posts

Har nå over lengre tid jaktet med en eldre enløpa hagle og dette har vel fungert helt greit, dog ble sist kråkejakt en ren irritasjon og man fikk lyst på noe nytt:)

Jeg har sett på disse:

- Beretta 686 Silver Pigeon 1, 12/76 (14990 kr)

- Beretta a 300 outlander (8990kr)

- Beretta a400 Light (15990kr)

-Benelli m2 ( 15990 kr)

-Mossberg 930 (7990kr)

 

 

Hvilken ville dere valgt og hvorfor? harepus tar jeg med rifla, så det jeg kommer til å bruke denne hagla til er i hovedsak leirdue og rype:) 

Link to comment
Share on other sites

Nr1 Beretta 686 ville vært mitt førstevalg. Kvalitetsvåpen som "varer" hele ditt jegerliv og banebruk + sikkerheten ved brekkvåpen. 

 

Nr2 Beretta Outlander som gir deg Berettakvalitet til overkommelig pris. Gassomladning som gir myk og behagelig skyting.

Link to comment
Share on other sites

Har selv M2 og det er ikke noe galt med den, veldig god kvalitet (kjøp gjerne brukt, det gjorde jeg).

 

Det jeg savner er den myke følelsen av gassveksling. Kicket fra rekyldreven er nesten like hardt som med pumpa mi. Ikke egentlig noe problem på jakt, men av og til savner jeg den myke gasshagla på banen. Da kan jeg anbefale Browning Maxus, det hadde jeg i flere år og ble meget fornøyd.

Link to comment
Share on other sites

Kom en kampanjepris på Winchester SX4 nå til 9900. Jeg har pr nå kun en eldre sideligger, så har spekulert i å kjøpe ei halvauto hagle til revejakta så jeg kan bruke ammox. Ble så jeg bestilte meg ei. Og ei til en kompis... 

 

En annen jaktkompis bruker ei Benelli M2, men han bestilte seg en Franchi Feeling Black nå, for å prøve ut. Er jo svinaktig lett, 2.6 kg. 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Beretta SP any day..! 

 

1: Den varer livet ut om du tar vare på den.

2: En O/U børse har mindre feilkilder enn automatvåpen.

3: En O/U børse har bedre balanse enn automatvåpen.

4: Du har 2 løp der du kan ha forskjellige choker/boring.

5: En O/U hagle skyter alt i fra 24gr til magnumpatroner uten ladeproblematikk. 

 

Har selv vært innom både pumpe og halvauto, og en god O/U er etter min mening et bedre valg uansett. 😊     

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...