Jump to content

Recommended Posts

4 timer siden, Jegermeistern skrev:

 

er kokt av skytterlagenes mer eller mindre aktive damer,

 

 

I svarte den holdninga der er jeg så forbanna flau og lei av, at jeg snart eksploderer! Den er heldigvis nesten ikke tilstedeværende i mitt nåværende skytterlag, selv om det er en del veteraner som tror "noen" rydder opp kaffekopper og tørker av bord etter dem Men den vises rundt om - og den er åpenbart en av de store grunnene til at det få kvinner i f.eks. NSF-pistol. 

Gubber fra tiden da "kvinnene stelte hjemme", som tror at det er sånn ennå, og at alt skal være som det var i 1973... Gå og vask munnen din - med såpe. 

 

K

  • Like 5
  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

3 minutter siden, Chiefen.v-2 skrev:

Og det var alt dere fikk ut av Jegermesterens innlegg?

Ja. viser du bærræva mens du snakker så er det folk får med seg, ikke hva du sier ;) At han har rett i alt det andre er vel alle enige i...

 

K

Link to comment
Share on other sites

Herre fred, @Jegermeistern hadde en litt flåkjefta kommentar, sikkert basert på empiri. Kafeene drives stort sett av og til inntekt for ungdomsgruppa i lagene fordi det er en jobb foreldre uten skytterbakgrunn kan ta, og av en eller annen grunn er det helst mødrene til de håpefulle som stiller opp på dén dugnaden. Det var ikke småtteri så woke folk var... 

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

34 minutter siden, Chiefen.v-2 skrev:

Og det var alt dere fikk ut av Jegermesterens innlegg?

 

Det jeg fikk ut av det var at noen ikke helt har forståelse for hva han snakker om. For skjenkestedene gjelder det såpass strenge regler at det for de aller fleste betyr at de må fortsette å holde stengt, og det finnes også et kontrollerende organ som håndhever reglene med et stykk solid ris bak speilet. Dette betyr at tusenvis av lavtlønnede arbeidstakere står uten jobb, og en veldig usikker fremtid i møte. Stakkars skytterlagene oppi dette her;

Får skyte uten å knøvle vafler og drikke kaffe.

 

Å tro at noe sånt ville blitt effektivt håndhevd i tjukkeste bakevjen, spesielt gitt diskusjonene som holdes ved liv på diverse DFS facebooksider, er mildt sagt ønsketenkning. 

 

At man i tillegg fordummer seg selv med håpløse sleivspark annenhvert innlegg mot byfolk, ungdommen nå til dags, folk med alle tennene i behold, kvinner og utlendinger gjør ikke saken noe bedre. 

  • Like 3
  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

16 timer siden, ATnT skrev:

@Jegermeistern Så det damene duger til hos dere er kaffekoking ?

 

16 timer siden, bbdg skrev:

🙄Hva i himmelens navn er problemet med at damene duger til å koke kaffe, blant annet??

 

Der fikk jeg trukket dere opp til en skikkelig diskusjon, ser jeg!

 

Som "myk mann" og for likestilling, forbauser det meg stadig at de som er mest "kjønnsrolle-orientert" og mot at menn skal gjøre "kvinnfolkarbeid" er - unge kvinner!

 

" - sikkert basert på empiri - ".

 

Ja, og i andre sammenhenger her på forumet trumfer empiri det meste av teori og ønsketenkning.

 

Jeg har skutt for 4 forskjellige skytterlag de siste 10 åra. Og i alle laga har det vært automatikk i "kjønnsfordelinga", når man skulle fordele oppgavene under stevner. En forsiktig antydning fra undertegnede om å bytte litt på, blir kontant avvist, særlig av kvinnene! Og det har ingenting å gjøre med skyteferdigheter. Ei av de som har vært ivrigst på å jage mannfolka ut av kjøkkenet, er bedre til å skyte enn de fleste av oss kan drømme om å bli.

 

Matserveringa kunne gitt noen etterlengtede kroner i lagskassene, og jeg kan ikke se hvilken smittefare som ligger i det.

 

Hvordan det går med alkoholserveringa diverse steder denne gangen, gjestår å se. Et norsk ordspråk sier noe om at noe går ut, når noe annet går inn.

Edited by Jegermeistern
Link to comment
Share on other sites

12 timer siden, msteiro skrev:

At man i tillegg fordummer seg selv med håpløse sleivspark annenhvert innlegg mot byfolk, ungdommen nå til dags, folk med alle tennene i behold, kvinner og utlendinger gjør ikke saken noe bedre. 

 

 

http://antibabbel.no/stramannsargumentasjon/

 

"Stråmannsargumentasjon - å argumenterer mot et synspunkt som motparten ikke har".

Edited by Jegermeistern
Link to comment
Share on other sites

På 3.5.2020 den 19.47, M67 skrev:

I svarte den holdninga der er jeg så forbanna flau og lei av, at jeg snart eksploderer! Den er heldigvis nesten ikke tilstedeværende i mitt nåværende skytterlag, selv om det er en del veteraner som tror "noen" rydder opp kaffekopper og tørker av bord etter dem Men den vises rundt om - og den er åpenbart en av de store grunnene til at det få kvinner i f.eks. NSF-pistol. 

Gubber fra tiden da "kvinnene stelte hjemme", som tror at det er sånn ennå, og at alt skal være som det var i 1973... Gå og vask munnen din - med såpe. 

 

K

Han påpekte vel bare faktum?

Der jeg skyter er det også kvinner som steker vafler og menn som gjør det tekniske. 

Jeg kan gjerne bli kommandert av en kvinne på standplass og kjøpe mat av en mann, men jeg kommer absolutt ikke til å gjøre noe for å påvirke i noen retning.

Link to comment
Share on other sites

På 17.4.2020 den 22.33, Elgjaeger skrev:

manndomsprøven

Huff og huff, bare menn som kan skyte storvilt? Noen kunne blitt krenket...

På 1.5.2020 den 14.58, Gillen skrev:

men bare 5 mann ad gangen inkludert standplassleder.

Hva med kvinner? Ai ai nå altså...

 

Så krenkende som det kan bli eller? Ta det helt med ro og pust gjennom nesa, ikke sikkert @Jegermeistern er et fælt monster. 

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...