Jump to content

Innafor med egentrening nå?


mig16

Recommended Posts

Jeg ser at all organisert treningsaktivitet er forbudt. NSF skriver: 

"NSF følger Norges Idrettsforbund om at all idrett, treninger og konkurranser opphører med umiddelbar virkning. Dessuten at forbudet gjelder all idrettsaktivitet inkludert egentrening på bane." DFS derimot skriver at 'lagaktivitet' er tillatt.

 

Regnes det som 'innafor' å drive egentrening på skytebane tilsluttet DFS nå? Hva med feltløype i NSF-tilsluttet klubb?

 

 

Edited by mig16
Link to comment
Share on other sites

Alle klubber underlagt NIF har forbud mot egentrening på bane.

Såvidt jeg kan se har ingen andre forbund ilagt klubbene forbud mot egentrening.

 

All organisert trening er forbudt, uavhengig av forbundstilknytning.

Det betyr at det er opp til din egen klubb å avgjøre om banen låses ned, eller om det tillates egentrening for opptil x antall personer med x antall meter mellom seg.

Per i dag er det vel maks 5 personer og 2 meter mellom hver person.

Anbefaler at man ikke strekker strikken...

 

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Her er DFS skytebane både inne og ute åpen for egen trening. Men vi følger jo regelverket med max 5 skyttere av gangen. Ute vil det jo si at kun 4 kan skyte av gangen da det alltid skal være en standplassleder når det skytes. Dette til tros for at standplass jo er 50-60 m lang.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

NIF bruker begrepet organisert trening om all aktivitet i regi av klubb. Dette i motsetning til uorganisert aktivitet, for eksempel løkkefotball. En del skyttere og noen få klubber har definert egentrening på bane som unntatt fra bestemmelsene dersom dette skjer utenom de fastsatte treningstidene. Dette har ikke vært intensjonen. NSF følger Norges Idrettsforbund om at all idrett, treninger og konkurranser opphører med umiddelbar virkning. Dessuten at forbudet gjelder all idrettsaktivitet inkludert egentrening på baner og åpne feltområder som tilhører NSF-klubber.

Dette er igjen blitt utfordret siden det tidligere ble meldt at forbudet kun gjaldt «….på bane» og ikke i marka og/eller skogen. Igjen er intensjonen at det gjelder ALL SKYTEAKTIVITET på baner og åpne feltområder som tilhører NSF-klubber.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Sitat

– Det er ikke noe som tyder på at det er riktig å legge ned utelivsbransjen. Det er en veldig seriøs utelivsbransje i Kristiansand sammenlignet med det andre har, sa Stian Storbukås (Frp).

Så hvis skytterene bare hadde vært "seriøse", så hadde det nok vært OK å skyte...

 

K

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ja blir vel ikke mye trening på meg selv om muligheten er der. Klarer liksom ikke å motivere meg for noe særlig trening når det uansett ikke er noen konkurranser. Trening er nå uansett i stor grad ferskvare.

Får finne på noe annet kanskje ta opp kulestøping og lage sub ammo til 8x57. Er vel snart 40 år siden jeg sist støpte en kule.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

25 minutter siden, mig16 skrev:

Det blir hjemmelading utover nå da skjønner jeg :-). Får nok kjøpe inn litt mer råvarer.

Du får passe på da prisene er forventet å gå opp i pris en god del. Flere har allerede skrudd opp prisene noe. 😉👍🏻

Link to comment
Share on other sites

Jeg har det litt som deg @bardp , Lite motivasjon for egentlig trening. Jeg lader, og jeg lader mer nøye enn vanlig, og jeg har skutt en ladestige for første gang på lenge, og jeg eksperimenterer litt med å finne lav hastighetsvariasjon.

Samtidig så skyter jeg litt på dustete lange hold, 1000m og sånt, fordi det er gøy rett og slett - jeg lærer noe hver gang, det er ikke "terping" slik som vanlig skytetrening ofte blir. Jeg gjør ting som jeg oftest ikke gjør, fordi det kommer i veien for "seriøs" trening

IMG_3512.jpeg.a1021663f274aac844f9871760ba984f.jpeg

 

Og så kjører jeg motorsykkel, helst på svingete grusveier inni bygdene...

 

K

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Motorsykkelkjøring på svingete grusveier er vel en form for risikoadferd som ikke blir anbefalt av FHI i disse Koronatider, særlig ikke når det gjelder GGG med nedsatt reaksjonsevne og ballanse 😉

PS. Det siste var en generell betraktning.. 🙂

Edited by Gillen
Link to comment
Share on other sites

2 timer siden, M67 skrev:

"Im not as good as i once was, but i am as good once, as i ever was"... jeg kan nå ihvertfall stave balanse ;) 

 

K

Skylder på en Skriveleif..

Ellers så synes det ikke å være "innafor" å drive med egentrening i Bergensområde. Jeg har i alle fall ikke opptaga noen baner som tillater egentrening.

Edited by Gillen
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...