Jump to content

Winchester 70 med controlled-feed, noen som importerer/har blitt importert?


Sku

Recommended Posts

Har lyst på en Winchester 70  produsert etter 2007, da de har controlled-feed, og ikke push feed som modellene fra 1964 til 2007 hadde.

Ser ikke ut som noen importerer/selger Winchester 70 nå. Noen som vet om winchester 70 er blitt importert etter 2007, så noen med controlled-feed kan dukke opp på Finn ?

(Ikke noe anna grunn til at jeg ønsker controlled-feed varianten enn at jeg er våpenteknisk interessert, har hatt push-feed Winchester 70 før og den fungerte utmerket)

Link to comment
Share on other sites

40 minutter siden, amatør skrev:

Det blir helt håpløst å søke i forumet om man ikke bruker de samme begrepene. Da er det viktig å lære seg de norske begrepene.

 

 

 

 

Helt enig i at norske ord bør brukes. Hvis noen føler trangen til å lage det, så hadde jeg vært takknemlig hvis det hadde vært en tråd på forumet her med en sortert liste med norsk oversettelse. av engelske uttrykk for våpenrelaterte ting man ikke finner i en vanlig ordbok. 

Link to comment
Share on other sites

2 minutter siden, LynxCAT skrev:

Helt enig i at norske ord bør brukes. Hvis noen føler trangen til å lage det, så hadde jeg vært takknemlig hvis det hadde vært en tråd på forumet her med en sortert liste med norsk oversettelse. av engelske uttrykk for våpenrelaterte ting man ikke finner i en vanlig ordbok. 

Det er det: 

Oppigjennom har det vel faktisk vært flere slike også

 

K

Edited by M67
Link to comment
Share on other sites

Eg skulle ha ny rifla i fjor sommar. Blei veldig andbefala ei M70 featherweight her på forumet. 
Eg var som ts litt opphengt i mauser låskasse, no skjønar eg ikkje heilt kvifor eg var det, ho blei til slutt seld til ein hyggeleg pris (for kjøparen) og eg kjøpte ei Tikka. M70 rifla var push feed.

Har ikkje skutt så mykje med Tikka rifla, men ho verkar og vera ok.

Uansett har eg angra nokre gonger at eg ikkje kjøpte featherweight rifla, Tikkaen er sjellaus i forhold.

Eg har og moderisert meg i forhold til kontrollert mating vs push feed, no vil eg helst ha sistnevnte.

Eg har hatt 2 rifler med kontrolert mating, ingen av dei har mata «kontrolert» begge berre skubba patrona framfor seg, heilt til patrona møter motstand frå kammeret, då gjekk hylsa i inngrep i sluttstykke, eg er ikkje heilt inne i fagspråket.

Synes og utkastet av hylsa fungerar betre med push feed, men har som sagt ikkje den heilt store erfaringa med sistnevnte.

Eg har og hatt ei brno fox, der fungera matinga som forventa, men ellers lar eg ho forbigå i stillheit. 
No har den verste geværgalskapen gitt seg for min del, går berre og sjeglar litt på ei rifla i .223. 
Men eg trur da blir push feed denne gongen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...