Jump to content

Tikka t3x magasin


traktorbjørg

Recommended Posts

God aften, jeg har en Tikka t3x jaktia editon, denne har et 5 skudds magasin men jeg kunne tenkt meg et av de 10 skudds magasinene som er på CTR, super varmint og tac A1 og sikkert et par flere varianter. Det jeg lurer på er hvis jeg går til anskaffelse et av sjeftene som hører til for eksempel supervarmint om låsekassen min hadde passet i det sjeftet og om den hadde klart å mate inn i kammeret.

 

Grunnen til at jeg vil ha et av de boks magasinene er pga jeg syntes det er mye enklere å kunne presse ammunisjonen rett ned isteden for å presse ned og skyve bakover for å komme under den "lippa" spesielt med kalde våte hender eller hansker.

 

Takker på forhånd for svar.

-Traktorbjørg

Link to comment
Share on other sites

Supervarmint skjeftet bruker vanlige underbeslag og magasin, så da kan man ikke bruke CTR/Tac magasin. Da må du evt finne en CTR stokk for eksempel.

 

En bedre vei å gå kan være å få tak i et aics underbeslag, og tilpasse dette til stokken. Lettere vei til mål er chassis som KRG Bravo, hvor dette er ferdig fra fabrikk. AICS magasin er betydelig billigere enn Tikka sine.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...