Jump to content

Beretta Bellmonte på XXL


ko-stens

Recommended Posts

Jeg skal ikke ha hagle selv, men så over på salget på nett. De har Beretta Bellmonte i 12/76 til 5 000,-, og den finnes på lager i noen av butikkene. 

 

Kan sikkert være verdt å sjekke ut for de som er på jakt etter rimelig halvauto? Vet ingenting om denne hagla selv, men lurer på om ikke førprisen var på sånn omkring 10 000,-. 

 

https://www.xxl.no/beretta-bellmonte-right-left-hand-12-76-hagle/p/1111158_1_style

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil anbefale å ikke kjøpe denne hagla. Kjøpte en slik selv når jeg ikke hadde peiling på våpen

Grunner til å ikke kjøpe den:

- Det er ingen nesten informasjon om denne på internett. Kun et par youtube-videoer på russisk og gresk om hvordan man tar hagla fra hverandre.

- Selv om det står Beretta på den er den kanskje likere enn Benelli, med interia-systemet for omlading. Ikke lagd i Italia, men i Spania (kanskje en fordel i disse korona-tider)

- Magasinet er permanent plombert, slik at kapasiteten er 2+1 skudd.

- Rusk og rask kommer lett ting inn i mekanismen.

- Må pusse etter minst 75-100 skudd eller så kiler mekanismen seg. Kjedelig på leirduebanen.

- Den reklameres med å være egnet til både høyre- og venstrehendte med bruk av chims i kolben. Hvordan man får kjøpt og montert slike chims er fortsatt er mysterie for meg

- Vanskelig å få ut patroner fra magasin, noe som kan være ønskelig under pauser i jakta.

- Dårlig kundeservice fra xxl, har opplevd å få svar verken på mail eller telefon

 

Dog er den billig. XXL har tilbud på disse med jevne mellomrom, den kostet 7000 kr da jeg kjøpte den.

 

Edited by kvart_melk
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...