Jump to content

Camp villmark avlyst


Nordhagen

Recommended Posts

Siden det reduseres til noe hysteri og som om problemet ikke faktisk er der. Enhver med to hjerneceller forstår hvordan en unødvendig rask spredning av en sykdom, som ikke kan stoppes, kan bli problematisk for helsevesenet og de som et spesielt utsatt.

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Synes det er artig hvordan masse folk som bare for få uker siden var eksperter på klima nå plutselig er eksperter på virussykdom og smittevern, og med stor sikkerhet kan uttale seg om hvor ufarlig og overdrevet Coronaviruset er.

 

 

  • Like 3
  • Thanks 4
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

22 minutter siden, msteiro skrev:

Siden det reduseres til noe hysteri og som om problemet ikke faktisk er der. Enhver med to hjerneceller forstår hvordan en unødvendig rask spredning av en sykdom, som ikke kan stoppes, kan bli problematisk for helsevesenet og de som et spesielt utsatt.

Jeg sier ikke at en ikke skal ta grep når det kommer til dette viruset, spesielt når det kommer til fokus på de som er faresonen samt mulig smitte.  

Burde kanskje omformulert og ment "media hysteriet" rundt Covid-19 viruset. 

 

For å sette ting litt i perspektiv

Antallet kinesiske pasienter som har kommet seg etter Covid-19 viruset er større enn antallet som fremdeles behandles (107 500 smittede hvorav 61 000 har blitt friske) 

- Muligheten for å blitt smittet av Covid-19 viruset i Norge er 0,01% (327/ 5357000* 100 ) 

- Muligheten for å dø av viruset er 3,4% av de smittede (antall nordmenn pdd som vil dø av viruset er cirka 11) 

- På verdensbasis så dør 40 mennesker av Covid-19 viruset hver dag. Samtidig dør 378 mennesker hver dag fra slangebitt, 1300 mennesker blir drept av andre mennesker hver dag. Hjerte og kar sykdommer cirka 49 000 per dag, 1205 mennesker dør på grunn av myggstikk per dag, 2000 mennesker dør per dag på grunn av selvmord. 

4400 dør per dag på grunn diabetes relatert sydommer. 

 

IGJEN jeg sier ikke at en ikke skal ta Covid-19 viruset seriøst, men det er lurt med et balansert syn. 

I mine øyne så blir det "hysteri/skremsel fra mediene og ikke fra den norske staten. 

Samtidig må jeg understreke at det er helt på trynet at en del nordmenn ikke respekter karantene reglene når de har blitt smittet. 

Mange eksempler der ute på folk som er smittet som drar på jobb, treningssenter, butikken hytte med mer. 


 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

15 minutter siden, Ei tohi varjata skrev:

Det artigste oppi det hele er at de som myler høyest om at korona er et "hysteri" og "overdrevet" er nettopp de gamlingene som bør passe seg mest for å bli smitta ;)

 

Ole

Jeg er frisk som en fisk, har ikke gått på "livets skole", har høy utdanning (masternivå), er i 30 årene :-) 

Link to comment
Share on other sites

33 minutter siden, Federal86 skrev:

- Muligheten for å blitt smittet av Covid-19 viruset i Norge er 0,01% (327/ 5357000* 100 ) 

- Muligheten for å dø av viruset er 3,4% av de smittede (antall nordmenn pdd som vil dø av viruset er cirka 11) 

 

 

Nå tror jeg du roter litt med tallene, antall smittede per i går var 0,01%, det er vel antatt worst case at ca 70% av Norges befolkning kommer til å bli smittet.

5 357 000 x 0,70 x 0,034 = 127 496. Men jeg sier på ingen måte at man kan forvente tall i den størrelsen.

Store usikkerheten er i tallet 3,4%, da det er tatt ut i fra antall registrerte smittede, antall faktisk smittede er mest sannsynlig betydelig høyere da de fleste ikke merker noe til det.

 

Men det som er risikabelt er typiske fysiske begrensninger, det er blant annet et gitt antall respiratorer i Norge, uten nødvendigvis mulighet for å få tak i flere.

Når folk som ellers hadde blitt hjulpet av respirator ikke har tilgang på dette mer, begynner man å få stygge følger for andre syke også.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

23 timer siden, Ei tohi varjata skrev:

Det artigste oppi det hele er at de som myler høyest om at korona er et "hysteri" og "overdrevet" er nettopp de gamlingene som bør passe seg mest for å bli smitta ;)

 

Artig og artig...

Eg frykter absolutt ikkje viruset for meg sjølv men det finnes  faktisk mange personer i alle aldre som kan miste livet i nær framtid på grunn av dette viruset.

Om du tenker deg om så har sikkert  du også venner eller familie som risikerer ein tøff kamp i tida som kjem. Og husk at sjølv om ein person ser freshe og frisk ut på fasaden så kan dei godt vere meget utsatt, det er ikkje alle som setter seg ned og klager for å få sympati...

 

Alle skal vi dø av ein grunn men det blir for dumt å dø fordi tullingen med corona bare måtte på på butikken å kjøpe meire potetgull og cola sidan han var litt pjusk og lei seg....

 

 

 

 

 

 

Edited by tussehaugen
  • Like 1
  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

Tror du totalt misforstod poenget mitt. Det er "artig" i den forstand at de tullingene som ler og fnyser av det er nettopp de som bør passe seg mest.

Folk som bryter karantene burde stått ansvarlig for absolutt alt som skjer som resultat av sin idioti..

 

23 hours ago, Federal86 said:

Jeg er frisk som en fisk, har ikke gått på "livets skole", har høy utdanning (masternivå), er i 30 årene :-) 

 

Var ikke meningen å tegne deg som en "livets harde skole"-veteran, det var generaliserende :D

 

Ole

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
På 11.3.2020 den 20.35, Ei tohi varjata skrev:

Tror du totalt misforstod poenget mitt. Det er "artig" i den forstand at de tullingene som ler og fnyser av det er nettopp de som bør passe seg mest.

Folk som bryter karantene burde stått ansvarlig for absolutt alt som skjer som resultat av sin idioti..

 

 

Var ikke meningen å tegne deg som en "livets harde skole"-veteran, det var generaliserende :D

 

Ole

 

Ikke noe problem Ole, sett i retrospektiv så var min kommentar ganske typisk (vg kommentarfelt osv) så jeg forstår godt hvorfor mange reagerte på den, så der må jeg ta selvkritikk. 

Covid-19 har situasjonen har utviklet seg i meget negativ retning siden den tid

343 400 smittet i verden, 14 896 døde i verden, 2415 smittet i Norge, 184 innlagt i Norge, 8 døde i Norge (kilde - https://www.vg.no/spesial/2020/corona/?utm_source=corona-widget&utm_term=d6#world  23.03.2020 kl 12.19). 

 

" COVID-19 is thought to have originated in a seafood market where wildlife was sold illegally. On February 7, Chinese researchers said the virus could have spread from an infected animal to humans through illegally trafficked pangolins, prized in Asia for food and medicine. Scientists have pointed to either bats or snakes as the possible source. "

https://www.aljazeera.com/news/2020/01/china-coronavirus-500-words-200127065154334.html 

 

"Det nye coronaviruset: Satte «Sykdom X» på liste over farlige sykdommer i 2018"                                                                                                               En sultkatastrofe og kommunistisk vanstyring av landbruket la til rette for handel av ville dyr i Kina. Det har gitt oss to dødelige, verdensomspennende utbrudd av coronavirus på bare 17 år.

https://www.abcnyheter.no/helse-og-livsstil/helse/2020/03/14/195656098/det-nye-coronaviruset-satte-sykdom-x-pa-liste-over-farlige-sykdommer-i-2018 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...