Jump to content

Cape Town flyselskap m/våpen?


Poacher

Recommended Posts

Har lagt den her med vilje. Det skal riktig nok ikke jaktes, men VM benchrest skyting i april - 2021.

Liker færrest mulig mellomlandinger, derav gjerne bare 1.

 

Har tidligere reist via Heathrow med BA til Canada etter svartbjørn. Noe som gikk problemfritt, selv om det var papirmølle og tok lang tid samt dyrt for spesialbagasje.

 

Hvilket selskap er å anbefale for reise til Cape Town med våpen fra OSL?

Hvilket selskap har hvilket gebyr for våpen?

Foretrekker å reise med samme selskap hele veien!

Maks 1 mellomlanding

Er litt skeptisk med å reise med våpen via østen, har ingen grunn men er skeptisk.

 

Blir mye bagasje. Trolig 2 kofferter + våpenkoffert

 

 

Edited by Poacher
Glemt info
Link to comment
Share on other sites

SAA ville jeg kanskje holdt meg unna - hørt at de sliter litt økonomisk og det er vel begrenset hvor lenge RSA kan dele ut støttepakker... 

Nå er det heldigvis lenge til du skal dra, så mye kan skje i den perioden. 

Nå er det vel KLM og Air France som dominerer på strekningen...? Haken med de alle fleste er å mellomlande i EU land på vei ned. Må du det er vel mellomlanding i Berlin og Lufthansa det sikreste! har utelukkende gode erfaringer med våpen i Berlin. 
Swiss air via Zürich kan være både rimelig og bra? Sjekk med selskapet angående våpen? 

Vi må nok finne oss i å betale for våpentransport fremover, for det er klunder og heft for dem hele veien... Bedre å betale litt ekstra og vite at våpen kommer frem! 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

15 timer siden, Chiefen.v-2 skrev:

Lufthansa tar solide gebyrer, t/r Oslo -Johannesurg nærmer det seg en økonomibillett bare for våpen. I tillegg må du ut med 100 US til det firmaet de bruker i Johannesburg for å få sjekket inn våpenet.

 

 

Skal til Cape Town, og maks 1 mellomlanding. Derfor er Johannesburg ikke et tema

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Har ikke tatt turen selv, med våpen. Men flere jeg kjenner reiste med KLM forrige vinter, og de har gjort det før også, både til Cape Town og til Johannesburg. Jeg var i RSA i fjor, og da var det også flere norske jegere på flyet, KLM. 

Oslo-Schipol-Cape Town.

KLM er forholdsvis rimelig (uten våpen) mener jeg. Det var iallefall det rimeligste vi fant da.

 

K

Link to comment
Share on other sites

14 timer siden, Poacher skrev:

 

Skal til Cape Town, og maks 1 mellomlanding. Derfor er Johannesburg ikke et tema

Lufthansa flyr Frankfurt-CapeTown. Uten at det hjelper på gebyrene..

 

Vurderer sterkt Turkish Airlines om SAA skulle kollapse (noe jeg ikke tror de gjør, for mye prestisje i å ha flagg Cartier..)

Link to comment
Share on other sites

Bare for å fortsette i samme tråden...

 

Vet det er mange som har reist mange ganger til SA på jakt. Når man først er det så hadde det vært greit å krysse av jakt i SA på min "bucket list" og ha ei natt eller 2 i en camp hvor jeg nyter en G&T i solnedgangen.

Hvordan er det med jakt i april i nærheten av Cape Town?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...