Jump to content

Benelli LUPO - hva tror folket om denne?


FEVIK

Recommended Posts

Benelli har lansert LUPO som sin første boltrifle. Kommer i butikk ila vår / sommer
ref. gutta på J&F. Litt snevert kalibervalg foreløpig (270 / 30-06 / 300 WM) men det lille jeg har sett og
lest så virker denne spennende. Ser slank ut og leveres med syntetstokk,5 skudds magasin,

mulighet for justering av kolbe og  sikring på kolbehalsen. 

Anbefalt forhandlerpris 1699 Dollar i Statene. 

Noen som har "klådd" på den?   Hva tror folket om denne?

https://www.benelliusa.com/rifles/lupo-bolt-action-rifles

Link to comment
Share on other sites

Tviler på at noen i det hele tatt gidder å ta den inn i Norge. 

 

1. Latterlig stygg.

2. Sikkert ikke god nok stokk til at folk ikke vil bytte, som man sikkert ikke kan. Forhåndsdømming...

3. Ikke spesielt lett.

4. Begrenset til KUN patroner som ikke selger særlig mye.

Link to comment
Share on other sites

Nesten 3175g er da ikke så veldig mye? 

5 skudds magasin som ikke stikker ut som en kjøl under børsa.

30-06 og 270 er jo ikke helt uvanlig å selge og det kommer flere kaliber å velge i.

Stygg er den som alle andre syntetiske og metall "rammer" som kommer ut på rifler for tiden. (Har en Benelli Supernova som jeg gremmes over og Lupus tror jeg er designet av samme fyren.)

Grei nok justerbar kolbe har den muligens så ikke sikkert GRS eller KKC må ta 4000,- kroner fra budsjettet.

 

Tror ikke jeg hadde kjøpt meg en men den er sikkert helt grei, har jo 7 års fabrikk garanti leser jeg.

 

Edited by Sakoen75
Link to comment
Share on other sites

Stygg. Hmm.. Er vel ikke styggere enn 99% av plastikkbørser ellers?
Tenker at den har en del spennende løsninger. Snevert kalibervalg trekker ned nå til å begynne med iallfall. Burde hatt freste picatinny spor og ikke 2 løse klakker som KAN løsne eller være u-parallelle.Men blir spennende å klå på noe nytt og kanskje til og med få prøvd den👍

Link to comment
Share on other sites

Ikke noe konstruktivt å komme med men har just fått i hus en boltrifle fra Italiensk hagleprodusent, Franchi Horizon (Beretta som lager de). Også denne er den "første". Den er trolig også stygg, men nydelig avtrekk og mating. Ikke prøveskutt selv men fabrikken har og det lå ved resultatet, venter på tid og null nedbør. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...
  • 4 months later...

Go børse. Smaken er som baken på utseende. Men jeg synes den er lekker! Go prestasjon og tung er den så aldeles ikke da må folk sjekke fakta før utalelse.. Har i 308 og er storfornøyd. Har hadd mye forskjellige gevær og denne utklaserer mye i denne prisklassen. Enkelt sakt jeg anbefaler den!

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Jeger har vært ute med en test: 

https://www.jeger.no/jaktvaapen/rifle/test-av-benelli-lupo 

Personlig syns jeg stokken er hverken billig eller spinkel, men nå er ikke jeg største karen som vandrer på jord heller. 
Uansett; Hvis man sjekker diverse omtaler fra ulandet på nett og leser testen til Jeger vil man jevnt over finne at rifla oppleves svært presis og behagelig å skyte med. Så er nå smaken som baken hva utseendet gjelder. Jeg syns den er lekker.

Som rimelig fersk rifleskytter har dette vært et morsomt bekjentskap. Endte opp med en 308w med 20" løp og gleder meg til høsten :) 

Link to comment
Share on other sites

Jeg har prøvd 50-60 skudd med denne i 308. Og hadde det ikke vært for at jeg har Sako i samme kaliber, så ville dette vært et våpen jeg absolutt kunne tenkt meg. Spesielt imponert over samlingene. I benk var det spredning på 2,1 cm på 8 skudd. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...