Jump to content

Blaser r8 på tilbud. ny rifle?


Håvard Myren

Recommended Posts

Det er irriterende dyrt å måtte kjøpe nytt avtrekk/magasinhus til R8 så nå jakter jeg alltid med fastlåst magasin.Lader og tømmer fra toppen,helt uproblematisk. 

Kunne like godt kjøpt X-modellen jeg også😏

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Håper folk fortsetter å tegne et bilde av at R93 er farlig. Jeg kjøper gjerne en til gi-bort-pris for så å mate den med atomladninger, akkurat som før. 

Som jaktbørse så er det bare tull med løst magasin og til banebruk så finnes det andre børser som er bedre egnet. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Har 2 stk R8. En pro success med match/22mm tilpasning og match pipe i 6.5x66SE. En Classic "jaktbørse" i standard/17mm med 308W og 9,3x62 pipe. Har og ett 22LR kit som jeg bruker på begge.
Classic'en er meget slank og over hode ikke klumpete som noen her påstår :P Det er forøvrig ei heller successen selv om det er mere stokk på den.

Selv var jeg ikke 100% fornøyd med R8x/standard synt stokken riktignok. Mulig det var av den grunn alene at jeg prøvde success stokken i samme runden (som har meget god ergonomi). Prøvde også GRS stokk til R8'en og den passa ikke meg overhode (grepet). Råder deg til å sette rifla til skulderen før du evt bestemmer deg.

R8 er en meget populær jaktrifle og ett meget trygt kjøp. Om man verdsetter systemrifle egenskapene er det vel ingen som er bedre mht kaliber utvalg heller. Er vel tilgjengelig 45 forskjellige kalibre nå!?

Edited by bback
Link to comment
Share on other sites

Sitat

Brukt R93 er like god og billigere, etter min mening.

Selbstschüssgerät R93 er noe annet enn R8, først og fremst fordi det ennå ikke fins rapporter om nettopp det, at de skyter skyter skytteren.

R8 er da ei av de beste riflene jeg har skutt med, alt er riktig, om en kun trenger 4-5 skudd og klarer å passe på "magasinet". Prisen er litt feil ofte, men her er jo den også riktig.

 

K

Link to comment
Share on other sites

2 timer siden, bback skrev:

Classic'en er meget slank og over hode ikke klumpete som noen her påstår :P Det er forøvrig ei heller successen selv om det er mere stokk på den.

 

Rent objektivt så er det faktisk det den er i forhold til R93, R8 har større ytre mål på ca alle punkter ift R93. Derfor R8 ikke egner seg spesielt som lettvektsrifle, men til veldig mye annet er den helt rå.

Link to comment
Share on other sites

55 minutter siden, msteiro skrev:

 

Rent objektivt så er det faktisk det den er i forhold til R93, R8 har større ytre mål på ca alle punkter ift R93. Derfor R8 ikke egner seg spesielt som lettvektsrifle, men til veldig mye annet er den helt rå.

Man kan sikkert si at R93 er klumpete i forhold til min K95. Det betyr ikke at rifla er klumpete av den grunn. Alt er relativt men når enkelte kommer med uttrykk som at R8 er som å skyte med "bit 2*8 planke..." så føler jeg en korrigering er på sin plass :) 
Og for å være helt ærlig er det ikke så ekstreme forskjeller som folk gir inntrykk av mellom R93 og R8 heller. Mye av dette kommer fra folk som ikke eier riflene er min konklusjon.

 

Link to comment
Share on other sites

Og noe fra noen som har eid begge. 

 

Jeg er ikke ute etter å svartmale R8, for pokker, det kommer sikkert en innom skapet igjen, men da med tung pipe for å veie opp for resten. Det er jo ei knallgod børse. 

 

Mitt poeng er at som jaktbørse så synes jeg R93 er bedre fordi den er smekrere. 

Jeg forventer ikke at alle er enige i det. 

Link to comment
Share on other sites

Skjønner egentlig ikke hvorfor dere er så negative til skyting med 2"8" planke, er pistolgrepet greit er det faktisk noe av det bedre. Hvordan det er å drasse med seg i skogen er en annen sak. Har aldri eid blaser, egentlig fordi løpskostnaden på løp i 6,5x55 og 308win til sauer er hyggeligere og jeg liker å ha flere magasiner. Har skutt en del med blaser r8, og sliter egentlig med å finne negative sider.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...