Jump to content

Weatherby Vanguard Hunter


Tk

Recommended Posts

Er det den med trestokk, mon tro?

Jeg har ikke erfaring med akkurat den, i så fall. Men weatherby vanguard er en solid, enkel, pålitelig rifle som er et riktig godt kjøp. Det er i praksis samme låskasse som Howa 1500, og ettermarkedsdeler for Howa (avtrekk, stokker etc) kan benyttes. Utvalget av ettermarkedsdeler er klart størst for kort låskasse (type .308). 

 

Dette er et trygt, godt valg. Låskassen på nye våpen kjennes ofte litt «rå», men med bruk blir den glatt og fin. Det er ei rifle med lav plastfaktor, velprøvde designløsninger og en veldig pålitelig magasinløsning. Det siste er ingen selvfølge, faktisk.

 

Weatherby har gjerne ikke frittliggende pipe. Jeg tror trestokkene har et sånt trykkpunkt i løpskanalen? Hvis du får varmespredning eller treffpunktvandring når løpet blir varmt, kan det være verdt å sjekke evt fikse.

 

Broder’n har en vanguard med syntetstokk som han kjøpte brukt for ca ingen penger. Den fungerer helt glimrende. Jeg har en Howa 1500 som jeg har hatt i mange år. Jo flere rifler jeg har prøvd, jo gladere blir jeg i Howaen min. Fullstendig sorgløst våpen som aldri svikter.

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Hei. Jeg har en 1 år gammel Vanguard S2. Er vant til avtrekk på ca 1 kg. Men denne har ca 2 kg avtrekk. Jeg synes dette er for «hardt». Flere plasser ser jeg at det skrives at S2 leveres med justerbart avtrekk. Jeg finner ikke ut hvordan?

Meget fornøyd med presisjonen i rifla. Har satt på Zeiss V6.

Noen som vet med om justering av avtrekk?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...