Jump to content

PCC er godkjent av POD som skytegren og erverv.


slemmo

Recommended Posts

  • 1 month later...

Er det sannsynlig at det blir godkjent egne PCC rifler for erverv til denne grenen? Ser det er nevnt flere ganger her hvilke utfordringer det blir angående å bygge en egen. Tenker også på utfordringer i forhold til 9mm i DI system som ble nevnt tidligere. Er det mulig at f.eks SIG MPX kan komme til å kunne erverves? Virker som et meget fornuftig våpen til bruk i PCC.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

jeg har skutt endel med cmmg rotary greia, den krever REN REN REN REN børse som helst er litt våt. 

 

tregt krutt og fabrikksammo i mengder er mao ikke ideelt. lader du ned n310 eller n320 er det håp. 

 

er av det kuleste og beste tilgjengelig må sies, intil jp'en kommer tilsalgs her i norge om noen mnd 

Link to comment
Share on other sites

Noen som har fasiten ang. aktivitetskrav for erverv av AR-type PCC? Prøvde å sende en epost til dssn men fikk ikke svar.

Har passert 2 år siden godkjenningskurset, har idag 14 Lvl 2 men kun 1 Lvl 3, og noen Lvl 1.

Er det fortsatt 2stk Lvl 3 som gjelder?

Link to comment
Share on other sites

21 hours ago, aps said:

fortsatt 2stk L3 fra DSSN sin side, + at politiet har gjort det vanskeligere fra juli nå, så du må ha 10 stk L2, eller 8stk L2 + 2stk L3 innen siste 2 årene 

Finnes det skriftelig, noen offesiele steder eller er dette som så mye annet, noe som man bare har begynnt å praktisere?

For aktivites kravene fra forrige forskrift er vel pr. nå offesielt borte, og det er vel ikke innført noen nye?

Link to comment
Share on other sites

29 minutes ago, Elg said:

Finnes det skriftelig, noen offesiele steder eller er dette som så mye annet, noe som man bare har begynnt å praktisere?

For aktivites kravene fra forrige forskrift er vel pr. nå offesielt borte, og det er vel ikke innført noen nye?

 


jo det står hva de nye er, det er 10 åpne stevner siste 24mnd dvs L2 eller høyere, det står under erverv halvautomatisk rifle

 

 

dvs de har gjort at du må ha fersk aktivitet, 

noen paster sikkert utsnittet straks her. 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Vargen said:

Det som står i den nye forskriften er minst ti organiserte treninger og ti åpne stevner i løpet av de siste to årene.

Har ikke helt fått klarhet i dette enda: Menes det ti starter i åpne stevner, eller menes det ordrett ti separate stevner? Mulig jeg er treg, men jeg synes ordlyden er litt tvetydig.

Link to comment
Share on other sites

On 8/21/2021 at 10:39 AM, aps said:

jo det står hva de nye er, det er 10 åpne stevner siste 24mnd dvs L2 eller høyere, det står under erverv halvautomatisk rifle

Da har jeg sikkert ikke lest den nye forskriften godt nok. 

Link to comment
Share on other sites

On 8/21/2021 at 12:12 PM, fleskebacon said:

Har ikke helt fått klarhet i dette enda: Menes det ti starter i åpne stevner, eller menes det ordrett ti separate stevner? Mulig jeg er treg, men jeg synes ordlyden er litt tvetydig.

ti åpne stevner står det.
så alle andre steder det er relevant er det nok stenver og ikke starter som gjelder, dette har vært praksis før også. 
akkurat når det gjelder erverv av rifle til dynamisk så kan man ikke ha flere starter i et stevne så det er ikke relevant, tipper det samme gjelder nrof?

Link to comment
Share on other sites

On 8/23/2021 at 9:05 AM, meatpukk said:

ti åpne stevner står det.
så alle andre steder det er relevant er det nok stenver og ikke starter som gjelder, dette har vært praksis før også. 
akkurat når det gjelder erverv av rifle til dynamisk så kan man ikke ha flere starter i et stevne så det er ikke relevant, tipper det samme gjelder nrof?

Har lite førstehånds erfaring med DSSN-stevner, men det skal vel også der være åpent for å starte i flere klasser på samme stevne hvis det er tid til det?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
On 9/5/2021 at 2:57 PM, Bazer_Punk said:

Null stress å bruke politi/militær tjenestevåpen, bare ligg unna ekstravalget på sikringen ;)

Uniform skal kun brukes av folk i tjeneste (militære krever det viss det skal brukes deres våpen?)

Ildstøt er lite etterspurt på stevnene ser jeg :) 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...