Jump to content

Proaktiv XXL selger


Target

Recommended Posts

Var innom XXL for å kjøpe noe ammo nylig.

 

Greit nok - men mens jeg venter på at registreringen skal bli ferdig sier selgeren plutserlig at han nettopp mottok en epost fra NJJF som sier at EU akkurat har vedtatt forbud mot bly i all ammo.

 

Igjen greit nok - men det slo meg etterpå at han nok prøvde å få meg til å kjøpe enda mer ammo.

 

Føler de bruker alle triksa i boka for å få folk til å handle mer (noe jeg i dette tilfellet ikke gjorde).

 

Morsomt:

 

Link to comment
Share on other sites

Hva så? "Alle" vet da at våpen/skytekunskap blant de fleste ansatte i sportsbutikker er så som så? Unntak finnes så klart, her på den lokale XXL er det minst 2 med god kunnskap i våpenavdelingen. Men i Oslo ble jeg nektet å kjøpe .38 spec ammo på våpenkort for 357 mag ;) Og på G-sport jeg fikk ikke handle 12/70 og 12/76 ammunisjon på 12/89 våpenkortet :P

Edited by Mas-36
  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

1 time siden, Mas-36 skrev:

 på G-sport jeg fikk ikke handle 12/70 og 12/76 ammunisjon på 12/89 våpenkortet :P

Haglpatroner skal også kunne kjøpes ved kun å fremvise (betalt) jegeravgiftskort.

 

Eiere av lovlige uregistrerte hagelvåpen, skal selvklart også ha mulighet å handle ammunisjon til disse. 

Link to comment
Share on other sites

1 minutt siden, bobby skrev:

Haglpatroner skal også kunne kjøpes ved kun å fremvise (betalt) jegeravgiftskort.

 

Eiere av lovlige uregistrerte hagelvåpen, skal selvklart også ha mulighet å handle ammunisjon til disse. 

Bare om du er født før 1. oktober 1974 ;)

 

K

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

5 minutter siden, bobby skrev:

Eiere av lovlige uregistrerte hagelvåpen, skal selvklart også ha mulighet å handle ammunisjon til disse. 

Nå er ikke jeg så gammel at jeg kan lovlig eie ei uregistrert hagle så den går ikke på meg ;) Da må den hagla være antikk (produsert før 1890) og da kjøper du ikke ammunisjon til den i butikk :P 

Link to comment
Share on other sites

1 minutt siden, bobby skrev:

@Mas-36 Uffda,😊... håper du får handle på Polet 😁

Klart det ;) Selv om det er ikke mye som frister der. Bruker heller penga på noe skyterelatert. Men mangler nok 10 år på å kunne eie noe lovlig uregistrert av våpen som ikke er antikk. Har jo noen slike gamle saker, men de er mer pynt enn noe jeg bruker.

Link to comment
Share on other sites

10 minutter siden, Mas-36 skrev:
13 minutter siden, bobby skrev:

@Mas-36 Uffda,😊... håper du får handle på Polet 😁

Klart det ;) Selv om det er ikke mye som frister der.

 

I all beskjedenhet vil jeg foreslå en "After Hunt" med den fortreffelig - (Triple Distilled Irish Whiskey), Jameson 😉

Spesielt viktig å holde halsen "ren" nå i disse "Corona-tider"  ☺️

Link to comment
Share on other sites

15 minutter siden, bobby skrev:

 

I all beskjedenhet vil jeg foreslå en "After Hunt" med den fortreffelig - (Triple Distilled Irish Whiskey), Jameson 😉

Spesielt viktig å holde halsen "ren" nå i disse "Corona-tider"  ☺️

 

Siden vi nå (som vanlig?) har beveget oss solid OT, vil jeg heller foreslå en Gran Coronas Reserva 2015 om symptomene skulle melde seg.... 

  • Like 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...