Jump to content

hornady interbond 165gr 308win


sander938

Recommended Posts

Prøvde og lade denne kula uten å få god presisjon. 
bruker reminton 9 1/2 hetter, reminton hylser, vv N150 krutt og col på 69-71mm er prøvd. Kan ikkje ha meir col en 71mm på grunn av magasinet. Har prøvd flere testladninger fra 43gr til 45gr med krutt med forskjellige col. 
Får ikkje presisjon. lurer på å bestille vv N550 krutt og skal prøve med dette? 

Nåken som har ein ide om ka eg kan prøve for å få det til og gå betre? 
rifla er ein blaser r8 med 50cm 308win pipe. 
Igrunn ganske fersk innen lading. 

Link to comment
Share on other sites

Hei

Jeg ville prøvd med gode/bedre hylser; Norma eller Lapua 

N-150 har jeg bare gode erfaringer med, ( i .30-06.)

Er disse Rem.hylsene kjøpt i bulk?- Er de skutt tidligere i egen rifle? - Er de helpresset eller delvis presset etter kammeret i din rifle? - Veid de for jemnhet? 

 

Rem.hetter har jeg ingen erfaring med, har brukt CCI 200 i flere ti-år og har aldri følt behov å skifte til annet.

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ingen erfaring med interlock selv, men har lest om andre som også har strevd litt med presisjon med disse kulene. Det trenger jo ikke bety noe som helst.

 

Når du skriver at presisjonen er utilfredsstillende, hva legger du i det?

 

Hvis presisjonen med N-150 i .308 ikke er tilfredsstillende, tror jeg det er mindre sannsynlig at du vinner så mye presisjonsmessig med et annet krutt. Jeg ville forsøkt en annen kule. 

 

 Lykke til med ladingen!

 

Edited by spindrift
Jeg skriver "interlock" over, men mente "interbond" Sorry
Link to comment
Share on other sites

Jeg har ladet litt med Interbond som trådstarter omtaler og en god del med Interlock som Spindrift omtaler. Har absolutt ikke dårlige erfaringer med dem, med piper er individuelle. Forsøk f.eks. med Vith N140  eller Norma 202 i stedet. Det trenger ikke være mer som skal til.

 

Link to comment
Share on other sites

hva legger du i utilfredsstillende presisjon?   Går andre typer du har prøvd mye bedre?
 

I kvalitetsrifler/løp som blaser etc, så er det ikke vits i å forske så veldig mye. Får man ikke presisjon med kule/krutt kombo så bytt en av de.  Jeg hadde prøvd n550.  
 

Det finnes en del andre feilkilder også selvfølgelig, men antar at du har kontroll på hylsene og at tennhettene sitter dypt nok..

Link to comment
Share on other sites

hylsene er skutt utav fabrikklada remington umc. lada barnes matchburner 155gr me 43gr n150 krutt og skaut 5 skudd i eit hol, så den ladninga går ikkje an til å få betre på 100m. presisjon ligger rundt 10x10cm pluss minus på det eg har prøvd med interbond. Ja, demper og alle skruer og montasje sitter fast.  hettene sitter dypt nok og hylsene trur eg ikkje er nåke problem i og med at barnes MB gjekk soppas bra. 

Link to comment
Share on other sites

Ok. Då bestilte eg n550. Kan og få tak i norma krutt. kan prøve å bytte til cci Eller federal hetter for trur eg har nåke liggande. Vil helst bruka remington hylser for det er lett for meg å få tak i! Viss eg skal bytte kule vil eg prøve interbond eller accubond 150gr. 

Link to comment
Share on other sites

1 time siden, sander-lh skrev:

 presisjon ligger rundt 10x10cm pluss minus på det eg har prøvd med interbond. 

:shock:

Ikke engang mitt 6000kr gevær går så dårlig med noe jeg har testet i den. Høres ut som du har virkelig kommet over en dårlig kombo her ja. Dårligste jeg har opplevd til nå er S&B fabrikkammo med 180gr FMJ. De samler ikke bedre enn 5-6 cm på 100 meter :( Men heldigvis går hjemmeladet og mye annet MYE bedre enn dette ;)

Edited by Mas-36
Link to comment
Share on other sites

Forsøkte denne kule/krutt komboen i høst, fikk heller ikke særlig god presisjon med den, dvs 30-40mm på 100 m.

Har mange andre kuler/ladninger som har gått mye bedre. 
Til høsten skal jeg prøve 180 gn Fusion med N150 bak, den komboen ser lovende ut.

60C010C7-2FF1-4A66-B918-3336A342F535.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...