Jump to content

Expander die til .222 rem


oyvindh

Recommended Posts

Jeg har kjøpt et Forster Bench rest die-sett til .222 rem, men får inntrykk av at expander-kuala i den ene dine er for stor. Måler diameter på kula til drøye 5,6mm og indre diameter på en fabrikkny hylse til knappe 5,6mm. Før første test demonterte jeg dien og tørket av fett, og brukte en brukt hylse der en kule datt rett ned i hylsa. Men, hylsekragen ble brettet sammen. Neste forsøk med fabrikkny Norma hylse, hadde litt hylsefett på både expanderdien og på hylseåpningen, men det samme skjedde. Er det noe galt med dien eller må ekspander kulen poleres? Reklamasjon? Kjent problem? Jeg bruker akkurat det samme (Forster bench rest dier og Norma hylser) til 30-06 og 375H&H uten problem.

fullsizeoutput_1108.jpeg

fullsizeoutput_110b.jpeg

fullsizeoutput_1117.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Legger ved to til bilder. Det ser ikke ut som det er mye om å gjøre at det skal fungere. Eller sitter problemet i resten av dia? Når hylseholderen er helt oppe så er det kontakt med dien + en knapp ¼ omdreining til. Likevel presset jeg aldri hylsen så høyt opp da det ble mistenkelig motstand i halsen... 

fullsizeoutput_1118.jpeg

fullsizeoutput_111a.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...