Jump to content

Magasinproblemer Browning XBolt


rlaks

Recommended Posts

Hei.

Har problemer med lading på Browning XBolt nordic lite 308 magasinet-sliter i forkant og vil ikke ta opp patroner i kammeret dette skjer oftest i kulde grader.har kontaktet Norskog Browning Norge men de er svært arrogant i saken. Det er kunn brukt fabrikk amo i våpenet .

noen som har dette problemet?

 

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke satt mine ben i en X-Bolt, men to ting pleier å være greit å sjekke ut. 

1: Er leppene på magasinet så trange at patronen går tregt? 

2: Er magasinfjøra så hard/spent at patronen går tregt? 

 

Hva mener du med "forkant"? Butter kula borti fronten på magasinet? 

Link to comment
Share on other sites

Den skal aldri røres. Det står det i bruksanvisningen. Jeg har havarert 2 stk x-boltmagasin før jeg hevet kjøpet. "Rørte" skruen på andre magasinet i ett forsøk på å fixe det. Leste bruksanvisningen etterpå (selvfølgelig). Det gjekk til helvete og magasinet ble umulig å få satt sammen igjen. Veldig synn med det elendige magasinet på x-bolten, for resten av rifla er meget bra.

Link to comment
Share on other sites

Hadde mye av de samme problemene med min X-Bolt i 223. Etter kort tids bruk ble leppene som holder patronene nede i magasinet så slitt at det sprutet patroner ut av magasinet og jeg hadde da i praksis et enkeltskuddsvåpen... reklamerte og fikk til slutt kranglet meg til nytt magasin fra Nordskog. Ble kjapt samme problem med det. Var med på at jeg bestemte meg for å selge børsa. Synd, for bortsett fra elendig magasin og litt for tungt avtrekk var det en flott børse!

Link to comment
Share on other sites

På 17.2.2020 den 20.15, glote skrev:

Min erfaring med .308 xbolt-magasiner er at 4 skudd i magasinet og tomt kammer fungerer...
4 + 1 funker ikke...  
 

 

Funker fint på min A-Tacs. i. 308

Til dere som har magasinproblemer. Hvilken årgang? 

På min virker det dønn solid, og en av grunnene til at jeg liker børsa. 

Originalt virker avtrekket hardt, men det er reint. Kan stilles noe. Jeg bestilte ny fjær fra Trump State of America for et par hundre kroner innkl.  frakt.. Ble crisp, og bra. 

Edited by Ruger #1
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...