Jump to content

Hvilken hubro til kråkejakt?


Håvard Myren

Recommended Posts

14 hours ago, 1937M98 said:

Den er ett utgangspunkt, men i seg selv fungerer ingen plast hubroer godt. De bør kles med fjær. Ser stygge som faen ut, men de fungerer. Kjøp den billigste du får tak i, å skaff fjær og lim. Les litt her også, samt bilde av svensk kråke hubro https://svenskjakt.se/viltvard/viltvardstips/tips-for-lyckad-krakjakt-797/

Hvilket lim et best ? 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Håvard Myren said:

Hvilket lim et best ? 

En som limer på plast, jeg husker ikke hva jeg brukte, men wild guess kontakt lim eller noe slik kliss...

 

Locasto sin hubro over her var jo riktig så flott, men trenger ikke være så flott for at kråkene skal la seg lure. min så ikke ut.... vertfall ikke den første

tror faktisk jeg brukte hønsefjær eller dunpute å matt spraylakk på første versjon, men er ikke helt sikker, er fryktelig mange år siden...

 

Link to comment
Share on other sites

Jeg har tatt en runde på nettet og sjekket ulike plastutgaver. Synes de fleste er litt for mørke og gråfarget, noen er også mer kontrastrike enn ekte vare. @Locasto sin utgave var meget naturtro! 

Her er originalen:

hubro.jpg

 

Edit: jeg ville forsøkt Tec7 for å feste fjærene. Et klissete, silikonlignende stoff som fester til alt jeg har vært borti.

Edited by Sølvrev
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...