Jump to content

Cz 457


oddbjørn

Recommended Posts

Ja vurderte de opp mot hverandre. Konkluderte vel med at folk ser ut til å være fornøyd med Bravo stokken så ble uansett ikke feil å kjøpe den.

 

Var også å tafset på en t1x i dag, men fikk liksom ikke godfølelsen av den akkurat. Sliter med å like Tikka virker det som. Er jo ikke sikkert 457 gir meg noe mer godfølelse selvfølgelig, men har nå hatt en CZ 455 tidligere som ikke var så aller værst. Lett å bytte løp er det også på de. Tviler vel på at den er noe særlig bedre/dårligere enn t1x egentlig. Tenkte kjøpe den Varmint MTR utgaven.

 

 

Edited by vux
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
On 7/16/2021 at 1:20 PM, vux said:

Basert på tilbakemeldingene så virket det lurt å bestille meg en Bravo stokk :-)

Ja det synes jeg du skal gjøre 😉 Har i lengre tid vurdert det samme, men skulle veldig gjerne ha klådd på en før jeg bestemmer meg. Så flere erfaringer er gull.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ja har bestilt en Bravo, MTR og den skinna du linket til tidligere. Setter på en Meopta Optika6 3-18. Tenkte også å sette på Svemko Hunter Short demper siden jeg allerede har den i .22(bruker den på 22-250) 👍

Edited by vux
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Det høres ut som en veldig bra pakke du har på gang der, og mye å glede seg til 👍 

 

Det blir interessant å høre hva du mener om Bravo. Det jeg har grublet mest på der er hvordan magasinet kommer, sitter det dypt i stokken, har det styring på vei inn eller blir det mye fikling... osv?

Jeg bruker bare 5 skudds magasiner da jeg synes 10 skudds stikker lagt ut (stygt 😉 ) på de vanlige CZ stokkene. Men mulig 10 skudds vil være veien å gå på Bravo stokken?

 

Kanskje du får tatt noen bilder etter hvert?

 

 

Link to comment
Share on other sites

Fulgte med tre avstandsstykker. ingen montert fra fabrikken. Tror det holder med tre til meg. Så fulgte de med en QR sak til å skru inn bak, og en mini picatinny til å erstatte den svivelen i front. Hadde sikkert vært fint med full justering i bakkant, men tror den koster en god del faktisk så må vurdere behovet etterhvert. Følger med den skruen til kolbeforhøyeren hvis det var den du tenkte på. Syns den virker solid når man holder den. Ikke noe myk ettergivende plast noen steder som på mange syntstokker. Tror det går helt fint å skyte frihånd også slik den er nå. Grepet passet bra til mine lange fingre. 

3D2C9B0A-6649-45C2-8C32-45D1561DDBEC.jpeg

94FEA4D8-3CEE-4FC3-83AD-86290834314A.jpeg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Lekker rifle den MTR. Fin stokk som var god å holde i. Litt kort til meg eneste. Så skal jeg jo uansett ha Bravo montert på den :-) Rifla virker jo meget tight med glatt og fin sluttstykkegange. Ingen rakkel her. Avtrekket er ok, ikke helt som på mine M12. Litt mer «mykt» uten at det var dårlig hvis man kan beskrive det slik. Har ikke justert noe på den, men vil nok prøve få det likedan som jeg har på jaktriflene tenker jeg. Hele greia virker veldig solid og gjennomført, så langt overaskende bra. Litt kronglete å bytte magasin fort på Bravostokken slik flere tester har avdekket tidligere. Venter enda på picatinny 😎

 

Edit: Justerte avtrekket. Ble veldig fint. Var innom alle skruene og det ble knall. 😂

6CDBD43E-86D1-4BE5-8270-71C460C53EDB.jpeg

 

8EEA1FF0-9147-4161-8322-CBD321FCB1B2.jpeg

B04E8F30-212A-4B85-872D-FCA45D9BCBD4.jpeg

Edited by vux
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Gratulerer.

Ja MTR er riktig fin, og avtrekket kan justeres helt rent og ganske så lett. Jeg har straks skutt 2500 skudd med min og ladegrepet har bare blitt bedre, det var ikke ille fra dag én heller. Den gummikula på hevarme  gjorde også mye. 

 

Bravo ser fin ut og er justerbar på de rette stedene. Jeg ser også det jeg lurte på med stokken ang magasinene. Det er litt god plass rundt magasinåpningen så det vil sikkert bli litt fikling til å begynne med til en lærer seg teknikken. 

 

Håper du får skinna snart. 😉

Link to comment
Share on other sites

Hehe ja gleder meg til å teste den nå. den har i alle fall forlatt Praha den skinna. 28. juli faktisk 😂

 

Skulle gjerne hatt en litt mer solid kule enn den lille knoppen som fulgte med. Så mangler jeg hurtigkobling til lyddemperen før jeg er i «mål»

Link to comment
Share on other sites

Fikk endelig montert kikkerten og dratt å prøveskutt. Knallfornøyd, skikkelig fin å skyte med. Avtrekket ble veldig bra. Ladegrepene går som smør. Hadde med meg Eley Sport å skyte med. Mye rar vind. Bildene er fra 60m. 100m var håpløst. Må også ha lengere LOP. Tre skiver ble for snaut til meg.  😀

 

E9BB1256-4295-4A8C-B2E4-96BB7AAB62B0.jpeg

237608268_336214954879199_8947373596226433219_n.jpg

Edited by vux
Var visst 60m til de blinkene. Nyinnkjøpt demper også :-)
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Godt å få tatt den første turen på bana og få bekreftet at ting fungerer som det skal 🙂

Som du sikkert har fått med deg i den andre tråden om MTR så kan det være verd å prøve SK Standard + og Rifle Match samt RWS og Eley Sub om du vil ha det stille.  Eley Sport ville ikke noe særlig i min rifle, men testet den kun på 75 meter.

 

Edit:

 Siden jeg anbefalte den skinna så håper jeg den falt i smak 🙂 

 

 

Edited by Kjell Olav
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Bestilte meg mere skiver til LOP og slik en justerbar høyde/vinkel til kolbekappe.

 

Pussa løpet og dro ut i vindstille vær for å teste på 100m. Sist gang når det var vind og annen ammo spredde den jo minst 20cm.  SK Standard +. Tok ca 20-25 skudd så begynte den jo å samle riktig så fint og avsluttet med denne. 

510E0AA9-7AFC-44EC-B6A1-9F2799F54D1C.jpeg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Se der ja. Den så jo fin ut. Så den hadde fått litt klage på at den fremste stokkskruen ødela innfestingen på magasinbrønnen av plast når man strammet opp. Sendte anarchyoutdoors en mail for å høre hva de tar i shipping på den lille plastdingsen :-)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

nice stokk for 457 (de selger stokker for 452 og 455 oxo), skal visst være håndlaga i Thailand. 300 USD Amazon.com, frakt den over dammen med jetcarrier. (får garantert 290 kr ekstra  i"våpengebyr" + frakt).

Finere tre enn den ene valnøtt Boyds stokken jeg har sett i hvertfall.

510SJMuudOL._AC_SL1477_.jpg.3b4232d5f516a176cc93a5989815d373.jpg

 

 

 

 

 

https://www.amazon.com/Carved-Wood-Stock-Brown-inches/dp/B09KLMWGB8/ref=sr_1_1?keywords=Carved+Wood+Gun+Stock&qid=1636222456&qsid=133-6155957-5925605&sr=8-1&sres=B09KLMWGB8%2CB09KLM8SY1%2CB01BTPOQAO%2CB09KLG5CXB%2CB0084FH4FC%2CB088LV8RLD%2CB07K9MPWFF%2CB0852XM2KC%2CB09KLLGXCD%2CB0056DHZ6S%2CB000SAAT3A%2CB08BPH5T4D%2CB01LA746D8%2CB007RE9V0M%2CB007QI2C28%2CB01N5QBUUT%2CB01MRDNCF1%2CB01N5CS28J%2CB01N3TWUQG%2CB01MV4I26D

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

I følge czub.cz , så har de nå 4-5 modeller i links. Har snart gitt opp å vente på Tikka T1x mtr .22lr i links. Ventet i 3 år, med stadige utsettelser. Så langt annonserer CZ LH modeller av American, Lux, Premium og Varmint. Hva er spesielt med American? Tenker på den eller Premium. Sistnevnte med piccatiny, så kan jeg velge mellom stålsikter og kikkert. Og treskjefte er lekkert da. Browning rettrekjeren min er ok, men i letteste laget.

Edited by Jegerlærling
En helt utrolig autokorrekt.
Link to comment
Share on other sites

Jegerlærling skrev (7 timer siden):

I følge czub.cz , så har de nå 4-5 modeller i links. Har snart gitt opp å vente på Tikka T1x mtr .22lr i links. Ventet i 3 år, med stadige utsettelser. Så langt annonserer CZ LH modeller av American, Lux, Premium og Varmint. Hva er spesielt med American? Tenker på den eller Premium. Sistnevnte med piccatiny, så kan jeg velge mellom stålsikter og kikkert. Og treskjefte er lekkert da. Browning rettrekjeren min er ok, men i letteste laget.

American er en fin modell med rett stokk som passer godt til kikkertmontasje. Har sett mange 457er med ganske pene trestokker i utgaven American. Ellers er det vel ikke noe spesielt med den?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Rugerdud skrev (På 19.2.2022 den 10.28):

Om du ikke vil ha tacticool eller tykk pipe. Gå for American eller Synt utgaven.

Så langt er ikke synt utgaven kommet i Left Hand versjon. Kun American? Premium og Varmint i følge czub.cz. Ingen av de listet i Norge så langt.

Cz 457 American

Da ville du gått for american?

Edited by Jegerlærling
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Rugerdud skrev (På 21.2.2022 den 21.03):

Helt klart :D

I følge Schou, så er dem ventet i Norge om 6-9 mnd. Har også sansen for Premium med åpne sikter. En slik med piccatiny skinne, så er det fort gjort å bytte mellom kikkert og åpne sikter. Samt at den har cheeckpiece. Lekker rifle. Den eller American, så tipper jeg at man har en god salong i mange år, for mengdetrening og morsom plinking.

Link to comment
Share on other sites

Jegerlærling skrev (2 timer siden):

I følge Schou, så er dem ventet i Norge om 6-9 mnd. Har også sansen for Premium med åpne sikter. En slik med piccatiny skinne, så er det fort gjort å bytte mellom kikkert og åpne sikter. Samt at den har cheeckpiece. Lekker rifle. Den eller American, så tipper jeg at man har en god salong i mange år, for mengdetrening og morsom plinking.

Mange som har American inne ;) Våpensmia Dokka har, BMWear har, Beverensport har og sikkert flere ;) 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Rugerdud skrev (På 6.3.2022 den 14.21):

Mange som har American inne ;) Våpensmia Dokka har, BMWear har, Beverensport har og sikkert flere ;) 

Men ikke i links, som jeg skal ha 🙂 Vurdere og pipe i .17hmr. Vil ikke det være mer allsidig til småviltjakt,  fremfor .22wmr? Tenker på pris og presisjon, samt blyfritt.

Edited by Jegerlærling
Link to comment
Share on other sites

@Jegerlærling Stemmer det glemmer at du skyter med feil side ;) Tja, fordeler og ulemper med begge de to kaliberne. (17HMR og 22WMR) Pris fordel 22WMR, den er også kraftigere. Den vil også kanskje ha en fordel om det blir blyfritt, men der aner jeg ikke. 17HMr har fordel med flatere kulebane og lettere å få super presis. Jeg har begge, og bruker nok mest 22wmr av de to.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Rugerdud skrev (På 19.3.2022 den 15.50):

@Jegerlærling Stemmer det glemmer at du skyter med feil side ;) Tja, fordeler og ulemper med begge de to kaliberne. (17HMR og 22WMR) Pris fordel 22WMR, den er også kraftigere. Den vil også kanskje ha en fordel om det blir blyfritt, men der aner jeg ikke. 17HMr har fordel med flatere kulebane og lettere å få super presis. Jeg har begge, og bruker nok mest 22wmr av de to.

Hvordan er det å skifte løp på denne? Er det en grei affære å gjøre selv?
Vurderer å levere inn søknad på  CS457 med 22lr og kjøpe løp på  17hmr samtidig.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...