Jump to content

GPS


Linkas

Recommended Posts

Hei.

Vurderer å kjøpe meg en GPS, tenker det er sikkert greit å ha for meg uten rettningssans når jeg er ute i skogen. Tenker på å overraske mannen med rådyrjakt i enten Hattfjelldal eller Trøndelag en plass(har litt erfaring fra Vikna), så bør være greit og få lagt inn kart på den. Lånte en av pappa, men den var håpløs. Husker ikke navnet på den heller i farta. 

I samme slengen, er det mulig å legge inn kart der jaktterreng er merket opp, eller bør/kan jeg det plotte inn selv? 

Som dere ser er jeg ganske fersk på sånt utstyr, alle tips tas imot med takk 😊

Link to comment
Share on other sites

Om du også skal bruke den til jakt, er det en hundepeiler du skal ha. Enten Garmin Alpha 100 eller 50. Disse fungerer helt utmerket som GPS, men før eller siden blir du med og jakter med noen som har hund. De kan kjøpes både med og uten hundehalsbånd, om du ønsker å spare penger.

 

https://www.magasinet.no/garmin-alpha-100-mottaker-handenhet

Link to comment
Share on other sites

3 minutter siden, amatør skrev:

Om du også skal bruke den til jakt, er det en hundepeiler du skal ha. Enten Garmin Alpha 100 eller 50. Disse fungerer helt utmerket som GPS, men før eller siden blir du med og jakter med noen som har hund. De kan kjøpes både med og uten hundehalsbånd, om du ønsker å spare penger.

 

https://www.magasinet.no/garmin-alpha-100-mottaker-handenhet

 

Takk for svar 😊

Har du noe erfaring med denne selv? Vi har vurdert og kjøpe hund (jeg har falt for basset Fauve de Bretagne), da kan det jo være en smart investering i en peiler. Blir nok å Google litt nå 😉

 

2 minutter siden, vavlo skrev:

Garmin sine produkter er rimelig plug and play. Kart kommer på brikker, og velger en 1:25K kart får en iaf eiendomsgrenser.

 

Takk, greit og vite 👍

Link to comment
Share on other sites

Jeg har både en alpha 100 og noen eldre astroer. Alpha 100 har touch-display, mens alpha 50 har knapper og er ganske lik gamle astro 320. Jeg bruker mest de gamle peilerene, fordi jeg ikke har fått ut fingeren til å overføre alle stedene jeg har merket. Det er kanskje tryggest å kjøpe den billiger Alpha 50 med knapper.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...