Jump to content

Bruke gammel hakemontasje som base for en ny?


Skaubjønn

Recommended Posts

Basene til hakemontasje, er det som sitter på våpenet. Jeg er litt i tvil om hva du mener med baser?

 

Om du aldri vil sette på igjen det siktet du har, er en mulighet å bytte hele fremre montasje inkludert øvre del av basen, som sitter normalt i et svalehalespor. Når man kjøper ett nytt sett ringer, følger en slik plate med, og det er ingen filing som skal til foran. Men jeg mener å beholde de ringene og det siktet du har er en større verdi enn å gjøre dette.

 

Bak, derimot, kunne man tenke seg å skru fra hverandre den du har, siden den har sidejustering. Men det er ikke vanlig å tenke på høydeforskjell mellom fremre og bakre base på våpenet, så man måtte allikevel tilpasse ringen i høyde.

 

Jeg tipper du må ut med ca 5000,- for nye ringer. 

 

Det siktet du har, er det en del lenger enn de typiske 1-6x24 siktene. Så om det du har er montert med riktig øyeavstand, må den nye fremre ring være forlenget. (Basene kan flyttes, men det er bare dyrt og dumt.)

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...