Jump to content

Meopta Meostar R2 1,7-10x42


mario55

Recommended Posts

Fordelen er egentlig ikke noe annet enn at den blir mindre, og du kan i praksis ha lavere montasje. Jeg har aldri hatt behov for større lysåpning enn 42 og har den kikkerten du nevner på den børsa jeg jakter mest med. Er veldig godt fornøyd med denne, både til vanlig dagbruk og i skumring. Større enn 10x har jeg aldri hatt særlig bruk for, jeg har som regel kikkerten på et sted mellom 2-4 og veldig sjelden noe mer, men det er greit å ha muligheten. 

 

Vurderte en tilsvarende 1-6 for å ha på andre pipa.  

 

Link to comment
Share on other sites

12 timer siden, mario55 skrev:

Ulemper evt?

 

Eneste ulempen jeg har opplevd er at jeg stort sett jakter med folk som bruker Zeiss og Swaro (og jobber i jaktsjappe som selger begge deler - og også Meopta), så jeg får en del skjeve blikk for å bruke en såpass "billig" kikkert. Men jeg har enda ikke funnet noen spesielt god grunn til å "oppgradere" til noe dyrere. 

 

Har vel hørt enkelte kommentere at de synes "dotten" i det belyste retikkelet til Meopta er i største laget. Jeg har vel egentlig sagt at jeg ikke er enig, helt enkelt. For min del er den passe stor, men det er vel smak og behag - og så mener jeg de endra størrelsa på "dotten" på de nyere modellene, til en mindre. 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...