Jump to content

Viltkamera - tvilling-SIM ?


MG

Recommended Posts

Hei,

 

Er det noen her som har erfaring med å bruke tvilling-SIM i viltkamera? Fungerer det greit?

Har akkurat kjøpt et Brecom 4G kamera og skaffet meg tvillingSIM. Har nå i etterkant fått høre at man kan få problemer ved å benytte tvilling...

 

 

Link to comment
Share on other sites

Hvordan arter det seg når noen sender melding eller ringer til din telefon? Anrop og meldinger rutes da også til viltkameraet? Har kanskje ikke noe å si? Har du  gjort spesielle innstillinger for tvilling-kortet?

 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, jarwe said:

Jeg bruker datakort knyttet til hovedabonnementet. Fungerer helt fint med ICE. :-)

Får du da MMS sendt til din mobil? Eller sendes bildene over e-post? Viltkameraet jeg har kan konfigureres ved å sende sms med kode. Antar at man ikke kan sende SMS til et datakort.. ?

Link to comment
Share on other sites

3 timer siden, MG skrev:

Får du da MMS sendt til din mobil? Eller sendes bildene over e-post? Viltkameraet jeg har kan konfigureres ved å sende sms med kode. Antar at man ikke kan sende SMS til et datakort.. ?

Hei,

jeg får bildene på mobilen som MMS.

Kameraet som er et Scoutguard sender bildet både til meg og til guttungen sin telefon slik at vi begge er "oppdatert" på aktivitet.

Det er datakortet som sender bildet via abonnementet i ICE til våre vanlige telefoner.

 

Jeg kan også be om et bilde fra kameraet via en kommando på SMS.

Link to comment
Share on other sites

23 hours ago, jarwe said:

Hei,

jeg får bildene på mobilen som MMS.

Kameraet som er et Scoutguard sender bildet både til meg og til guttungen sin telefon slik at vi begge er "oppdatert" på aktivitet.

Det er datakortet som sender bildet via abonnementet i ICE til våre vanlige telefoner.

 

Jeg kan også be om et bilde fra kameraet via en kommando på SMS.

Kameraet jeg har kan også sende bilde på kommando fra SMS, men får det ikke til å fungere. Telia blokkerer meldingene jeg prøver å sende ut. Mulig SMS oppfattes som "spam" hos operatøren siden meldingen inneholder masse dollar- og firkant - tegn.

Trudde ikke man kunne sende SMS til et datakort.. men det kan tydeligvis du ;)

Link to comment
Share on other sites

Hei, MG.

 

jeg snakket med ICE på forhånd om dette med SMS styring av viltkamera. Det var ikke noe problem sa de og det fungerer fint.

Datakortet har ikke et vanlig telefonnummer men et mye lengre nummer som tydeligvis ICE nettverket kjenner igjen når jeg sender melding.

 

Har du snakket med Telia om problemet?

Link to comment
Share on other sites

On 1/26/2020 at 4:39 PM, jarwe said:

Hei, MG.

 

jeg snakket med ICE på forhånd om dette med SMS styring av viltkamera. Det var ikke noe problem sa de og det fungerer fint.

Datakortet har ikke et vanlig telefonnummer men et mye lengre nummer som tydeligvis ICE nettverket kjenner igjen når jeg sender melding.

 

Har du snakket med Telia om problemet?

Hei :)

 

Takk for tilbakemelding!

Jeg har abonnement gjennom jobben hos Phonero som er en operatør som bruker Telia sitt nett. Har vært i kontakt med Phoneros kundestøtte flere ganger.. de kan dessverre ikke nok om bruken jeg spør om. Som sagt så fungerer overføring av bilder til telefonen min helt fint. Men når jeg prøver å sende sms til tvillingSIM-telefonnummeret avvises meldingene mine. Har vært i kontakt med Phonero på nytt og de sier å at man ikke kan sende SMS til tvillingkort-telefonnummer. Det er vel her problemet ligger for min del... Men det er jo interessant at du får det til med et tvillingSIM av type "datakort". 

Link to comment
Share on other sites

20 hours ago, Slitern said:

Bruker tvillingkort, Telenor, og får sms til mobilen. Tvillingkortet har et eget nr det sender fra. Husk å deaktivere PIN-kode.

Kan du sende SMS fra telefonen til viltkameraet? F.eks for å ta øyeblikksbilder?

PIN- er deaktivert. Kameraet sender bilder til tlf :) Men man får ikke sendt SMS til kameraet... 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...