Jump to content

Benelli Supernova


Beretta 695 Field

Recommended Posts

Ja det vil jeg si, ikke et smykke på noen måte. Har brukt den i kajakk, norsk vær og natur. Tror ikke det er rust på den som jeg kan se, har smurt den med lanolin fra apoteket. Eneste jeg har gjort er å kjøpe et ekstra løp da jeg ville ha en kortere hagle i kratt og steinur. Ikke noe galt med orginal løpet bare "gal" lenge.

Link to comment
Share on other sites

3 minutter siden, Sakoen75 skrev:

Ja det vil jeg si, ikke et smykke på noen måte. Har brukt den i kajakk, norsk vær og natur. Tror ikke det er rust på den som jeg kan se, har smurt den med lanolin fra apoteket. Eneste jeg har gjort er å kjøpe et ekstra løp da jeg ville ha en kortere hagle i kratt og steinur. Ikke noe galt med orginal løpet bare "gal" lenge.

Takk for svaret 👍

trur jeg skal send inn en søknad til politiet. 
Må vel kjøp meg ei benelli supernova. Ser nå på nettet at det er tilbud på jakt og friluft på den i Camo 😃

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
53 minutes ago, Sakoen75 said:

Kan brukes til alt en hagle kan brukes til. Til jakt er det maksimalt 2 skudd, et i kammer og et i magasinet. Følger med en magasin plombering, men husk å kontrollere at det ikke går to skudd i magasinet, enkelt å lage en ny hvis ikke.


Hvorfor velger da folk å kjøpe seg en pumpehagle med plass til fem skudd? :)
(Har kommet over en rimelig utgave, og tenker at det kan være kjekt å ha i våpenskapet)

Link to comment
Share on other sites

Enkelt forklart så lager ikke Benelli, Remington osv egne modeller til Norge. Så ansvaret for å følge norske regler ligger på deg. Litt som at de fleste biler fint kan bryte fartsgrensene men du selv må passe på å holde riktig fart.

Edited by Sakoen75
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
På 30.6.2020 den 11.59, Finfyr skrev:

Ble du fornøyd med kjøpet @Beretta 695 Field?
Vurderer å kjøpe en slik selv, men vet ikke helt hva jeg skal med den :) Forstår det slik at den fint kan brukes til småviltjakt om en bare sørger for at det ikke er mulig å ha mer enn to skudd i våpenet? 

Hei ! @Finfyr

Jeg må beklage seint svar 😞

jeg er stor fornøyd med pumpehagla. Har skutt nå ei stund med den. Vil si at jeg blir bare mere og mere fornøyd med supernova. Vil anbefale deg til og kjøpe den på det hardeste ! 👍

Pumpesystemet på supernova vs remington synes jeg benelli har et mye bedre grep og finere mekanisme 👍 

men det er nå min smak da 😜


 

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...