Jump to content

Tanfoglio Gold match


Mosen

Recommended Posts

Hei.

Anskaffet meg en tanfoglio gold match, første våpen. Skutt ca 1000 skudd og begynner å bli litt kompis med den..Men..

Har levert den 2 ganger til rep nå. Første gang visste de ikke hva det var men byttet noen komponenter, ingen endring, så inn en gang til. Det viste seg at det sitter en liten skrue i avtrekkeren som er løs, når den går for langt frem vil ikke pistolen løse ut avtrekket. Dette ble selvsagt fikset med at skruen ble skrudd tilbake. Nå etter 200 skudd til avfyrt har skruen igjen rykket frem. 

Så mitt spørsmål er, skal jeg begynne å kline noe locktight nedi der?

Skal det være nødvendig for meg som bruker av et relativt nytt produkt å utbedre dette selv? Skal det i det hele tatt være nødvendig med utbedring i det hele tatt?

 

Setter pris på alt av svar men bare usikker på prosessen ift reklamasjon.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjenner ikke til ditt våpen, men på generelt grunnlag så må alle våpen vedlikeholdes. Alle våpen har slitedeler som bør byttes før de ryker. Og alle våpen har en drøss med tuningmuligheter man kan gjøre selv. Det er også en fordel å gjøre en komplett disassembly etter x-antall skudd. Både for å fjerne smuss fra steder du ikke kommer til ved normal field strip/clean og for å se etter tegn til (unormal) slitasje.

Jeg våger meg på en påstand om at alle som driver aktivt med sportsskyting må lære seg litt børsemaking for å ha glede av sporten. Det blir fort dyrt om alt må gjøres av børsemaker. Og børsemakere vokser definitivt ikke på trær.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...