Jump to content

Børsesmaker Trondheim, gjenge Browning BAR?


chmeland

Recommended Posts

Hei

Jeg har en Browning BAR som bør gjenges opp på nytt (sliter med dårlig samling når demperen er på, den samler bra uten demper)

Jeg har forstått at det ikke er bare-bare å gjøre dette på Browning BAR, da prosessen med å skille pipa fra kassen er omstendelig og krever spesialutstyr.

 

Er det noen som kan anbefale børsemaker i/rundt Trondheim til jobben?

 

mvh Christian

Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, chmeland said:

(låskassa er krympet på pipa, lar seg ikke demontere)

 

Jeg vet ingenting om Browning BAR, men Rogne sa akkurat det samme om min Browning BLR.

 

Dette så derimot ikke Rafdal på som noe utfordring da jeg byttet pipe/kaliber for noen år siden, men det skulle også vise seg at pipen var gjenget allikevel.

 

Sikkert flere her inne som vet mye om BAR, men utfra min erfaring så kan de ikke skade å sjekke med en annen børsemaker.

Importøren er sikkert en mulighet, men heller ikke der har jeg de beste erfaringer.

Link to comment
Share on other sites

1 time siden, eivkie skrev:

må man demontere låsekassa og pipa for å dreie nye gjenger da ? 

Nei, men du må sette hele stasen inn i dreiebenken og det er det visst nok ikke alle dreiebenker som har plass til. Og så snakket han om et spesialverktøy de lagde for dette, som importøren har....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...