Jump to content

Hva skal jeg velge?


Mombo

Recommended Posts

Klassisk "smak-og-behag" valg. Begge er bra rifler, jeg ville vel holdt tikkaen et hakk foran remington'en. Fordelen med tikkaen er uttagbart magasin og sikring som låser sluttstykket. At Remingtonrifla er i synt/rustfri utgave skal strengt tatt bety at den skal være mer holdbar/vedlikeholdsfri, men av det jeg har sett av M55'er har disse såpass god blånering og bra finish på stokkene at det neppe er noen stor forskjell i praksis. Når tikkaen er billigere pluss at den er gjenget og demper følger med i prisen (og du uansett tenker å skifte kikkert), må jeg vel si jeg heller sterkt mot tikkaen... 

 

 

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 time siden, Mombo skrev:

Skal bytte ut kikkert til en zeiss eller Swarovski.

 

Hvorfor det? To av disse riflene har Leupold kikkerter, de er gode nok til vanlig jaktbruk.

 

Europeisk (topp-) optikk bør du vurdere dersom du skal drive f.eks. bøjakt på nattestid, eller aktiviteter (jaktfelt e.l.) der cm-klikkene på europeerne er en fordel.

 

For øvrig - mange gode tilbud der ute, og på denne tida av året er det så absolutt kjøpers marked - husk at alle "Finn-priser" er kalibrert for kjøpere som er gode til å prute!

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Jegermeistern said:

 

Hvorfor det? To av disse riflene har Leupold kikkerter, de er gode nok til vanlig jaktbruk.

 

Europeisk (topp-) optikk bør du vurdere dersom du skal drive f.eks. bøjakt på nattestid, eller aktiviteter (jaktfelt e.l.) der cm-klikkene på europeerne er en fordel.

 

For øvrig - mange gode tilbud der ute, og på denne tida av året er det så absolutt kjøpers marked - husk at alle "Finn-priser" er kalibrert for kjøpere som er gode til å prute!

Ja, Det er gode kikkerter, men driver mye med skumringsjakt.  Så er avhenging av større åpning enn 40..

Derfor tenker jeg å kjøpe meg en zeiss eller Swarovski

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...