Jump to content

Prisvurdering for litt forskjellige rifler.


Snapabel

Recommended Posts

715786203_IMG_20200112_1951212.jpg.851de39b2ca0b80b64380ce723f9ffab.jpgEn bekjent av meg ba meg hjelpe ham å finne fornuftige priser for en del rifler som en familievenninne av ham sitter igjen med etter sin avdøde mann.

Vet ikke stort om hvor gammelt det er, men vet at det kommer fra en erfaren gammel jeger. Alt er i ok stand, er brukt, og det vises, men ikke noe store skrammer, eller ødelagt el.lign.

 

Det er snakk om følgende:

Anschuts 520-61 - .22 LR, med bushnell kikkertsikte

BRNO Fox - Model 2 - .222Rem, med Zieler Optic 4*40 Waterproof kikkertsikte

Remington 700 - 30-06, Med Leupold kikkertsikte

Mosin - enkeltskudd boltaction .22LR, med Husquarna Hakka .22 4*20 kikkertsikte, og demper.

 

Hadde vært fint om noen hadde et tips som kunne hjelpe.

Edited by Snapabel
la til bilde, og at det er demper på mosinen. Endret rekkefølgen på listen så den matcher bildet.
Link to comment
Share on other sites

Dessverre, for din bekjente, er det kjøpers marked på slike rifler. Prisen på R700en vil variere litt etter modell, utforming på skjefte, osv.

Brnoen er nok verdt rundt 3000-3500 kroner, litt pga alder, litt pga patron som færre og færre er interessert i.

Quote

Mosin - .22LR, med Husquarna Hakka .22 4*20 kikkertsikte.

 

Men denne MÅ du legge ut bilder av... eventuelt sende meg bilder av!

 

Ole

Link to comment
Share on other sites

14 timer siden, Ei tohi varjata skrev:

Dessverre, for din bekjente, er det kjøpers marked på slike rifler. Prisen på R700en vil variere litt etter modell, utforming på skjefte, osv.

Brnoen er nok verdt rundt 3000-3500 kroner, litt pga alder, litt pga patron som færre og færre er interessert i.

 

Men denne MÅ du legge ut bilder av... eventuelt sende meg bilder av!

 

Ole

Nå har jeg lagt ut det ene bildet jeg har. Kan du se noe ut av det?

Vet ikke hvilken modell r700 det er, fant ikke mer enn modell 700 utav merkingen på den.

Link to comment
Share on other sites

Anschutz riflen kan også være noe verdt i tillegg til Remington. De to andre er mye mindre ettertraktet og vil nok være vanskelig å selge. BRNO Fox er av svært varierende kvalitet, noen er direkte dårlige. Enkeltskudd salongrifler av gammel type er det få som spanderer plass til i våpengarderoben.

Få gode bilder så er det lettere å bedømme.

Link to comment
Share on other sites

Som jeg skrev i en parallell tråd - det er godt utbud på (jakt-) våpen, og feil tid på året til å prøve å få penger for våpen til jaktbruk, så det er nok de pruteglade kjøpernes marked. Dette er også våpen som ikke akkurat får "må ha"-tarmen til å vibrere særlig plagsomt. Selgerne må derfor ikke tro at dette er noe å gjøre store penger på.

 

Remingtonen (700 ADL?) er et godt våpen, hvis Leupolden er en VX-2. Men det er, som nevnt, masse tilsvarende eller bedre våpen (inkl. sikter) til salgs, de går ofte for (godt!) under 5.000,-.

 

Edited by Jegermeistern
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...