Jump to content

Hvordan har du innredet DITT våpenskap? - Pistol


Panther

Recommended Posts

Skal til å handle meg nytt våpenskap, men usikker hvilket jeg skal ha, til pistolskyting. Mange av skapene er høye og smale, og koster gjerne det samme eller mindre som ett lite mer firkantet skap beregnet til pistol. Her du kan du poste bilde av ditt våpenskap av hvordan du har innredet det til oppbevaring av pistol/revolver, til inspirasjon for andre (og meg selv) :) Noen innreder jo også med lys, og lager hyller kledd i både filt og skinn. Finnes nok mange lure og fine løsninger der ute! :)  Er jo litt stas når når ting ligger fint i skapet, og det ser flott ut. Har sett litt på PSSO SN/8 S7-1, da dette selges forholdsvis rimelig på XXL. Stort, og kan fint innredes med flere hyller. Antagelivis ikke bruk for all plassen, men prisen for ett lite firkantet skap beregnet til pistol koster omtrent det samme. I tillegg er det fin bredde på det. 

 

Ønsker gjerne å se hvordan andre har ordnet seg inni våpenskapet.

 

På forhånd,  takk for eventuelle tips og bilder! 

Edited by stian92
Link to comment
Share on other sites

Jeg har et skap som er laget for 4 lange våpen.
I det oppbevarer jeg 4 pistoler, tre sluttstykker til boltrifler og et forskefte til hagle.

Jeg satte inn hyller som ble skåret ut av 18mm tykk limtreplate (hobbyplate).

Jeg kjøpe noe på Jernia som  jeg tror heter møbelvinkler. Jeg limte dem fast inni skapet med monteringslim slik at jeg kunne legge hyllene oppå dem.

20200112_222156.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ja, har hørt av flere at det er bare å kjøpe stort våpenskap med en gang :D Men med tanke på at det kun er pistoler som skal inn, og man ikke kan oppbevare mer enn 2000 patroner i våpenskapet sammen med våpen likevel, hvor stort trenger man egentlig... Begrenser seg litt hvor mange pistoler mann trenger, tenker jeg da. I mitt tilfelle vil jeg ha en finpistol, en 9mm til militærfelt, og gjerne 2 til spesial (en 22kal og en 9mm, 9mm mest for morro skyld).

 

Bare å poste bilder, så enn får litt inspirasjon!

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

10 timer siden, stian92 skrev:

Begrenser seg litt hvor mange pistoler mann trenger, tenker jeg da. I mitt tilfelle vil jeg ha en finpistol, en 9mm til militærfelt, og gjerne 2 til spesial (en 22kal og en 9mm, 9mm mest for morro skyld).

 

 

Famus last words. Dette er jo bare en minimums start pakke....

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

https://www.clasohlson.com/no/Ledvance-LinearLED-300-LED-belysning-med-sensor-/p/36-7350

slike funker strålende som belysning i safe. Festes med medfølgende magnet. Går på batterier (inkludert) så ingen behov for å borre opp skapet for å få ut ledninger.

Slår seg av automagisk etter 20 sekunder uten bevegelse, så batteriene holder ganske lenge.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
På 14.1.2020 den 22.43, AndersR skrev:

https://www.clasohlson.com/no/Ledvance-LinearLED-300-LED-belysning-med-sensor-/p/36-7350

slike funker strålende som belysning i safe. Festes med medfølgende magnet. Går på batterier (inkludert) så ingen behov for å borre opp skapet for å få ut ledninger.

Slår seg av automagisk etter 20 sekunder uten bevegelse, så batteriene holder ganske lenge.

 

Takk for tipset! Kjøpte i går, ble virkelig bra.

Anbefales! 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Sent ute, men her er mitt skap, ferdig innredet. Tok en del timer å gjøre, samt noen kroner i materialer, og selv om det er noen ting jeg hadde gjort annerledes om jeg skulle gjort det igjen, så er jeg fornøyd. Eneste som mangler er alt som skal være inni.. 

IMG_5380.jpg

Link to comment
Share on other sites

470557C5-CE5B-4465-8CDF-D93EE79D46C1.jpeg.9c7e1a1e0ec2ed48e3b99adc132678a0.jpegMitt skap har krympet noe jæklig, nå må jeg fjerne de siste hyllene for å gjøre plass til en rifle som er i posten til meg. Må få kjøpt et større skap. Ellers har jeg automatisk batteri LED og kosteskaftholdere med magnetfester for 7-8 piper inne i dette virvaret.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...