Jump to content

Sliter med treff på leirduebanen!


Mas-36

Recommended Posts

Hallo folkens, jeg lå på 18 treff på banen i fjor sånn i snitt. Egentlig jevnt rundt 18. Men jeg monterte i vinter et HI-VIZ sikte på og nå i dag hadde jeg bare 10 treff. Har jeg endret/forstyrret tilpasningen min så mye pga dette? Eller kan det være noe annet? Syns ikke jeg gjorde noe annerledes fra i høst liksom.

Link to comment
Share on other sites

Hi-Viz, med magnetfeste??

 

Om det er slike så bygger disse ganske mye på høyde ved munningen .

Som en konsekvens derav får du en lavere treffpunkt. 

 

Prøv på papir/papp så får du svar.- Kan være en forklaring til mindre antall treffer. En annen ting er at øyet har en tendens å fokusere for mye på disse "selvlysende" siktene istedet for på målet/duen,.. og man fullfører ikke svingen skikkelig men stopper opp... 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Stemmer det er den ja, ja jeg syns også den bygger mye i høyden derfor jeg har en mistanke om at den har rotet til noe. Skal prøve på noe papp og se en dag til uka. Mulig det er bedre å bytte kornet til et som er lettere å se da jeg syns venstre øyet tar over litt for mye når jeg skyter med begge øyene. Sitter slik messing perle der. Kanskje en rød eller hvit passer bedre?

Link to comment
Share on other sites

Om du har tendens til at venstre øyet ibland tar over, er EasyHit en bedre løsning som med sin tubeløsning "tvinger" ditt høyre øye å se.

Denne "bygger" også litt på høyde med sin dobbelheftende "tape". Jeg brukte fjerne denne forsiktig med tynnbladet kniv og feste med kontaktlim istedet. Den bygger da ikke mer på høyde enn vanlige messingkorn el lignende og treffpunkt forblir den samme.

 

Behøver heller ikke fjerne eksisterende korn, men fester denne bak dette.

 

Lykke til.

Edited by bobby
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...