Jump to content

Norske butikker med Remington


ADT

Recommended Posts

53 minutes ago, Toby said:

Hvis du vil ha akkurat den børsa så er 6-7 måneder overkommelig vel?

Du kunne evnt hørt med Torsbo Handel som er en del av Jaguar gruppen i Sverige.

Hmm ja er forsåvidt det... tusen takk, det skal jeg sjekke😊

Link to comment
Share on other sites

21 minutes ago, msteiro said:

Hadde det vært noe mer unikt hadde jeg forstått det, men det er såpass mange alternativer at jeg ville vurdert det. Nye avtrekk og kasser fra Remington er så som så, da er feks Bergara et bedre utgangspunkt synes jeg.

Det er notert. Takk for svar😊

Link to comment
Share on other sites

15 hours ago, msteiro said:

Få som nærmer seg Bergara prismessig, stokken er kjempegod og kassen er sånn Remington burde bygget den. Alternativt er jo Tikka Supervarmint et veldig godt alternativ, med for eksempel en KRG Bravo stokk.

Tusen takk for svar :) 

 

Link to comment
Share on other sites

På 10.1.2020 den 16.58, ADT skrev:

Hei, jeg er på jakt etter en litt spesiell Remington børse(ref: link) og lurer på hvilke butikker i Norge denne kan bestilles fra? Fikk et anslag på levering fra Jakt&Friluft i Arendal på 6-7(!) måneder. Noen som har et bedre forslag? 

 

https://www.remington.com/rifles/bolt-action/model-700/model-700-5-r-stainless-threaded-gen-2

Bestilte denne fra jakt og friluft i går, kaliber 223 med grønn stokk og blank låskasse og pipe. Jeg konkluderte med at den er verdt ventetiden😊

Edited by andyki87
Link to comment
Share on other sites

On 1/16/2020 at 6:30 PM, andyki87 said:

Bestilte denne fra jakt og friluft i går, kaliber 223 med grønn stokk og blank låskasse og pipe. Jeg konkluderte med at den er verdt ventetiden😊

Grattis! Jeg har forøvrig bestilt gen 2 riflen og får bare smøre meg med tålmodighet  enn så lenge :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
On 1/22/2020 at 8:04 PM, ADT said:

Er ikke samme rifle jeg er ute etter dessverre...

Prøv danske/svenske våpenforretninger. Jeg måtte ta danskebåten for å få tak i min remington tilbake i 2012. Syd-Jyllandske våpenforretning tror jeg den het. Noe sånt.  Med mindre regelverket er endret, er det enkelt å endre en vanlig kjøpettillatelse til importtillatelse, og da er der bare å gå gjennom tollen på rødt og betale  ev. moms og levere papirarbeidet. Men man må avtale med forretnignen først, for de må ordne eksporttillastelse,. Jeg tok turen for sikkerhets skyld innom tollen i Hirtshals for å høre om de skulle gjøre noe, men de ville ikke ha noe med det å gjøre med det i det hele tatt. Og tollen i RIsavika var trøtte og ville hjem og sove da jeg ankom sent på kvelden, så jeg ble  betrodd ansvaret å sende inn papirene selv (!!). Easy-peasy altså under normale forhold, men akkurat nå setter coronaen stopper for denslags.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
On 4/3/2020 at 10:05 AM, joar1 said:

Prøv danske/svenske våpenforretninger. Jeg måtte ta danskebåten for å få tak i min remington tilbake i 2012. Syd-Jyllandske våpenforretning tror jeg den het. Noe sånt.  Med mindre regelverket er endret, er det enkelt å endre en vanlig kjøpettillatelse til importtillatelse, og da er der bare å gå gjennom tollen på rødt og betale  ev. moms og levere papirarbeidet. Men man må avtale med forretnignen først, for de må ordne eksporttillastelse,. Jeg tok turen for sikkerhets skyld innom tollen i Hirtshals for å høre om de skulle gjøre noe, men de ville ikke ha noe med det å gjøre med det i det hele tatt. Og tollen i RIsavika var trøtte og ville hjem og sove da jeg ankom sent på kvelden, så jeg ble  betrodd ansvaret å sende inn papirene selv (!!). Easy-peasy altså under normale forhold, men akkurat nå setter coronaen stopper for denslags.

haha ok, takk for svar. Vil helst kjøpe fra norske forhandlere. Har vel og merke bestilt den aktuelle riflen og smører meg bare med tålmodighet i disse tider :)

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...