Jump to content

Jaktski


Per Edvin

Recommended Posts

Å finne ski som bære oppå snøen når de fleste andre synker til bunns tror jeg blir en utfordring. Spesielt om du også skal kombinere dette med sporing av rovdyr. 

Å gå med ski på 240 ette gaupe og jerv vil jeg påstå er dødfødt. Terrenget disse går i er ikke egnet for lange ski. Der ville jeg valgt kortere og breie ski. Kongsvold er nok et godt alternativ. 

 

Hvordan ulven beveger seg i terrenget vet jeg ikke, da jeg aldri har spora den, så mulig det kan funke der. Selv ville jeg aldri valgt det.

Andreas

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Ble det ski? Har samme erfaring med Åsnes som du, rett til bunns både på fjelltur og jakt, har brukt 3 forskjellige. De er i dag produsert i et lavkostland og er heller da ikke udødelige som de var før i tiden. (Populære blant polfarere pga dette). Min løsning heter Fisher 109. De er 109 på det bredeste, har kort smørelomme og er særdeles lettsnudde/lettsvingte. Bruker helfeller, 35mm i lett terreng og 55 i brattere. Det er endel breiere enn de som heter noe med jakt fra både Åsnes og Fisher og er meget tilfreds med bæreevnen. Er litt dårligere i sidehelling grunnet innsvingen er litt stor og har stålkanter- stålkanter bør det ikke være sier reklamen for jaktski grunnet skadefare på hund. Jeg har ikke hund og mangler stort sett skiføre når dette er tillatt tom 23 des. Fant en del fugl i dag men letta på laaaangt hold og er helt uskadde, ikke engang døve.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...