Jump to content

Erfaringer med Burris Fastfire rødpunkt på rifle

Recommended Posts

Jeg er ute etter erfaringer med Burris Fastfire på grovkalibret rifle, evt. hagle.

Jeg har en Marlin Guide Gun i 45/70, og endte opp med en Vortex Crossfire og en Weaveskinne som nødløsning før elgjakta.

Dette fungerer forsåvidt greit, men ser ikke bra ut, og er unødig høyt i tillegg, selv med den lave montasjen som fulgte med siktet.

Burris, derimot, har en spesifikk montasje (plate) for Fastfire på Marlin 1895 og 336, og denne sammen med Fastfire siktet er en mye lavere og smekrere løsning etter min mening.

Alle brukererfaringer med Burris Fastfire er svært interessant!  (Driftssikkerhet, batterilevetid, egenskaper under ulike lysforhold, generell robusthet, osv)

(Jeg er så heldig at jeg har amerikanske kollegaer, så kan få sikte og montasje til US priser, uten toll, tull og fraktkostnader )

Har brukt det i årevis og skutt en del vil fra rev til elg med det på rifla. Har det også på kombi og rein hagle og er en mye bedre hagleskytter med slikt sikte enn uten. Brukte en del skudd for å venne meg til siktet og stole på at jeg skjøt godt nok med det, men ette det har jeg vært svært fornøyd.

• Like 1
2 timer siden, Jeger'n skrev:

Har brukt det i årevis og skutt en del vil fra rev til elg med det på rifla. Har det også på kombi og rein hagle og er en mye bedre hagleskytter med slikt sikte enn uten. Brukte en del skudd for å venne meg til siktet og stole på at jeg skjøt godt nok med det, men ette det har jeg vært svært fornøyd.

Så du har altså 3 stk (eller flere) Burris Fastfire i bruk?  Det er jo en sterk anbefaling :)

Har brukt ett på 9mm pistol og noe på en kombi i 7x57 i ca 2 år nå. Absolutt ingenting å klage på sett i forhold til prisen :)

Det får en del juling, og det bare fortsetter å virke. Min er 3 moa, neste gang blir 4-5 moa. Jeg bruker stort sett den manuelle lysstyrke innstillingen, men den automatiske ser og ut til å fungere godt.

Batteri dekslet har løsnet en gang, men jeg tenker at det var min feil. 

• Like 1