Jump to content

Brukt kikkertsikte


mario55

Recommended Posts

De dyreste Leupold kikkertene har Schott linser som f.eks Mk6, VX6, Mk8, tviler på at disse er produsert i Japan. Leupold produserer også high-end produkter som alle andre produsenter. Og både i moa og mil retikler. FFP og SFP.

Folk må slutte å hevde at Leupold bare er moa sikter og i den nedre prisklasse slik som du prøvde deg på her. Det er tull.

Nevnte VXR over her f.eks. finnes også med firedot 4 retikkel og cm klikk.

Til vanlig jakt ville jeg ikke valgt Victory med FFP retikkel, da vil jeg ha SFP, men det er nå meg. God kikkert er det lell.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mulig du har sett denne, men her er en som sammenligner meostar opp mot zeiss victory. (ZD = R1 optisk)

 

 

Har ikke selv sammenlignet side-by-side, så skal ikke uttale meg om forskjeller.

 

Men må innrømme jeg savner litt fokus i slike tråder på hvilken optikk som er "bra nok" og hva som er mer av akademisk interesse. Noe sier meg at man i 99 av 100 tilfeller får akkurat like mye/lite vilt uavhengig av om det står zeiss, swaro, leupold, meopta eller andre ok-kvalitetsmerker på kikkertsiktet. Utstyrshysteriet tar ofte mer tid og fokus enn selve jakta, og trening med rifla / kikkerten. Jeg snakker desverre bl.a. av egen erfaring. 🙄

 

Kom forøvrig over et bra tilbud på finn:

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=167314571

 

Har samme siktet selv og er meget godt fornøyd. Omtrent samme bruksområde som du skisserer.

(Edit: ser du ønsker opplyst retikkel, da blir kanskje ikke denne så aktuell likevell)

Edited by Inner10er
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...