Jump to content

Kikkertsikte til smyg,skog og drivjakt hjort og rådyr


Thomasbokn

Recommended Posts

Hei, Er på leit etter en liten og lett kikkert. Egentlig ikke noe spesielle krav, eneste er at den må var "duggfri" trenger ikke noe skumrings/lyssterk kikkert da jeg har zeiss ht 3-12x56 på en annen børse. Men vill ha en litt lettere rigg til smyg jakta i liene her. Sett litt på vortex crossfire 2-7x32 og zeiss terra 3-9x 42. Tenkte maks pris på rundt 4000. Noen som har erfaring med noen av disse kikkertene? Eller har andre gode innspill og komme med? Skal stå på en remington seven 

Link to comment
Share on other sites

Du trenger hverken stor forstørrelse eller stort objektiv til den bruken du beskriver. Jeg er veldig svak for europeisk kvalitetsoptikk og har derfor valgt Swarovski z6i 1-6×24 på drillingen min. Velger du retiklet CD-I har du et kikkertsikte som er meget godt egnet til raske skudd på korte til moderate hold.

 

Edit: 460 gram gjør ikke dette til det letteste alternativet, men vekt vs ytelse gjør det absolutt til å leve med.

Edited by Sølvrev
Link to comment
Share on other sites

1 time siden, moviken skrev:

Swarovski makspris 4000 ?

Ser den, ja. Men nå som "alle" skal ha 8 x zoom blir det vel litt brukt på Finn? Og selv om de neppe kommer ned i kr 4000 kan det dukke opp gode bruktkjøp? Forøvrig kan vel også en brukt Kahles med samme forstørrelse være et rimeligere alternativ? Egen tråd om dette.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...