Jump to content

Litt Tanfoglio .40 S&W hjelp?


Grizzly45

Recommended Posts

Har en godkjent søknad på en .40 til Standard IPSC, men de CZ TS'ene jeg har sett har ikke akkurat vært damekjørt..

 

Det ligger 3 Tanfoglioer på Finn, en "P40", en "Limited" - på disse to går ikke ramma helt frem til enden av sliden, og en "Limited Custom HC" med ramme som går helt ut.

Jeg har null peiling på Tanfo, har mest CZ.

Hva er forskjellen på disse? Den "HC"-en ser mest moderne ut, antar at den P40 er høgg-gammal.

Hvilken er mest current mhp hylstre, magasin, deler osv?

Jeg fant denne: https://www.ericgrauffelonlineshop.com/en/tanfoglio-parts-/55-499-safety-ambidextrous-custom.html#/103-color-silver

Ambi-sikring - passer den på alle tre?

 

P40 : https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=122748219&nocache=1577548685714

Limited: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=91086360&nocache=1577548696239

Limited HC: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=160484171&nocache=1577548990582

 

Link to comment
Share on other sites

Nå skal ikke jeg si at jeg har stålkunnskap på Tanfo .40 og ting kan ha forandret seg, men når jeg begynte å skyte dynamisk i 2008 så var det fortsatt noen som brukte Tanfo .40 pistoler i standard, og jeg kan ikke huske at noen av dem fungerte, nå for tiden ser du nesten aldri noen, om i det hele tatt.
Så før du kjøper, vær sikker på at du ikke gjør noe dumt.

En billig inngangsbillett til std kan være brukt BUL M-5 IPSC, de ligger til salgs innimellom for 5-6000. Med riktig follower og bunner får du 19 skudd i mag.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Har et par CZ'eri 9mm  jeg bruker i Standard, og de er nok det beste valget. Men jeg har lyst til å prøve .40, da.

Og jeg finner ingen CZ TS'er, og er ikke spesielt glad i 2011, blir ikke fortrolig med grepet på hverken 1911 eller 2011.

Så da begynte jeg å tenke på disse Tanfoene...

Venter på at en eller annen Tanfokyndig melder seg her, men jeg kan sikkert kjenne litt mer på 2011'ere, de er i alle fall bedre enn 1911.

Link to comment
Share on other sites

34 minutter siden, Torf skrev:

Har kikket på den. Den er egentlig kul. Vet ikke hva TS'en er dekket med, men det virker nesten som et metall-aktig belegg.

På denne pistolen har forrige eier skutt så mye at belegget er slitt av under avtrekkerbøylen. Tror ikke du får til det på < 100k skudd :)

Så her er det en kar som har fått valuta for penga, og det er ikke godt å si hvor mye pistol som er igjen. Tror ikke jeg har sett en så velbrukt pistol noensinne.

Link to comment
Share on other sites

Bildet viser slitasjemerker på venstre side av en høyrehendt pistol. Det gir ikke mening.

Dette ser mer ut som et merke etter et race hylster som holder pistolen fra avtrekkerbøylen. Fikk slike merker selv etter de første 20 trekkene fra mitt Ghost hylster. Dog med en litt mindre hardfør finish enn CZen har, men allikevel...

Link to comment
Share on other sites

Hei igjen alle, og takk for engasjementet :)

Den slitasjen jeg snakker om synes ikke på bildet. Der du holder langfingeren er belegget slipt vekk, av fingeren. Ramma er mørkegrå, og helt polert. Det er diverse andre merker også, fra bruk og hylster. (Mer lær-aktig enn kydex, og ikke speed rig).

Men det eneste som gnager det avtrekkerbøylen møter ramma er vel hovedsakelig langfingeren.

Anywho - noen som kan hjelpe med Tanfo spørsmålene?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Det man prøver å fortelle deg er at selv en tilsynelatende oppbrukt CZTS er et bedre valg en en strøken Tanfo i .40
Har en del erfaring med Tanfo i .40, og konklusjonen er at de bør kun selges til skyttere som skal straffes for usportslig opptreden.
Om tanken er å bruke den til felt eller noe annet kjedelig, fungerer det sikkert greit. Om det derimot er tenkt å bruke fulle magasiner så sparer du deg mange søvnløse netter med å kjøpe en 2011 eller et TS

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...