Jump to content

tommelhullstokk


EdvardB

Recommended Posts

Jeg har kommet over et par tommelhullstokker til min Howa 1500, men lurer på om noen har noe erfaring med slike stokker? Jeg liker designet, men er det noen negative sider? Jeg har også sett meg ut et par mulige kjøp, men er det noen som vet om firma som importerer for Howa 1500 LA? Finner bare SA på de norske sidene... vet heller ikke om ebay er så lurt når det kommer til våpen og pålitelighet ....

EB.

Link to comment
Share on other sites

Er det boyds sin så er det gode stokker. Har hatt på flere våpen gjennom årene. Har på Mausern en "pepper" (svart og grå laminat).

 

Brownells tar inn på bestilling om du vil ha. Har planer om en bestilling selv i løpet av 2020 tror jeg. Varmint tommelhull med Zombie grønn laminat hadde vært pent ;) 

Link to comment
Share on other sites

Fordelen med "tommelhull" er at man kan få et skjefte med full styrke, sjøl om man har utsparing for lavt grep med høyre hånd. Minuset er at man på passe på tommelen, hvis man tar kjapt ladegrep.

 

Boyds har hatt 40 % ekstra avslag på "salg"-sidene sine i jula, da kan man finne skjefter til under 100 dollar, så de kan sendes lovlig rett fra fabrikken til deg. Hvis du ikke finner akkurat din modell, er det mye som kan fixes med litt kreativ bruk av beddemasse.

 

https://www.boydsgunstocks.com/rapid-fire/page/2?sortBy=PriceDesc

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...