Jump to content

M98 9,3x62


Arne Vegar

Recommended Posts

  • 9 months later...

La børsa i et gammelt plastskjefte jeg hadde liggende, hjemmebedda med tykt epoxylim.

Aimpointen som sto på var ikke helt i form, lyset rødpunktet sluknet ofte etter 1 eller 2 sludd. Måtte kakke flere ganger i bryteren for å tenne igjen. Siktet var eldgammelt så reparasjon etc er ikke vits, så da fikk jeg unnskyldningen jeg trengte for å kjøpe en Kahles Helia RD😎 Ekstremt god oversikt med dette siktet, bedre enn Aimpointen som sto på. Anbefales.

Børsa endte opp som den lettvekteren jeg har ønsket meg lenge, 2,9 kg med siktet! MYE lettere og mer håndterlig i kratt og skog enn Brno`en. 

766FD76F-7C2C-4CCB-A37E-5F9B469E88BF.jpeg

8668A039-87F1-4C7C-B71B-5171FC3A20B4.jpeg

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Vurderer M70 sikring på børsa, men det koster ca 3000 å få montert hos f.eks Ragnar Hansen.

 

Den originale sikringa sitter på, og fungerer jo 100% med siktene jeg bruker, men jeg synes den er knotete å få av i det man hiver opp børsa. Innbiller meg at en M70 variant er kjappere.

 

Noen her med erfaringer med forskjellen på original og M70 sikring?

 

Link to comment
Share on other sites

Eg har hatt M70 sikring i omlag 15 år. Den er mykje raskare, kikkarten kan monterast lavt, men er dyr. Når kikkarten ikkje er på, har det hend at eg har klart å avsikra utilsikta. Skulle eg ha kjøpt M70 på nytt hadde eg spandert på meg den versjonen som har ein ekstra tapp (Secura ?) som må trykkast ned for avsikring. 

 

Har og prøvd med ein kopi av den tyske snipersikringa, den er like treg som orginalen, billeg, og kikkarten kan monterast nesten like lavt som med M70.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tror det blir en M70 sikring før neste sesong, lettere å avsikre i anlegg blant annet. 

Kan hende jeg sender den inn for montering, skulle kanskje hatt børsa søylebeddet og. Skjeftet jeg bruker er tett i bunn så jeg bruker ikke underbeslaget, da der det vel desto viktigere med skikkelig bedding.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...