Jump to content

Åtejakt rev


Ole K

Recommended Posts

Hei. 
 

Jeg er ny her i Bærum og har ikke noe jakt relasjoner her i området. Er det noen her som har eller vet om det er mulighet for å være med å drive åte jakt på rev? Om jeg må kjøre 1 time unna gjør ikke det noe. Er bare nødt å spørre ut i det blå da jeg står helt fast og ikke får gjort det jeg elsker😅

Link to comment
Share on other sites

Nå er det heldigvis ikke bare villa, enebolig og rekkehus i Bærum. Det finnes også en rekke gårder i landlige omgivelser.

Rundt en del av disse drives det åtejakt på rev. Enkelte gårder har riktignok blitt mer restrektive med hvem de slipper til etter noen uheldige episoder med løshunder og medieoppslag.

Titter du lenger mot vest finner du Asker og Lier. Desto lenger vest du kommer desto flere gårder og områder som egner seg for åtejakt finner du. Vel å merke til du nærmer deg Drammen by.....

Så da er tipset: Google Earth og deretter en runde for å treffe bonden og spørre om lov.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Gidder du kjøre en time så kommer du jo helt til Fjerdingby i Rælingen. Der har Rælingen JFF to oppvarmede buer med åte. Jakta bookes på internett og deles i økter på 2100-2400, 0000-0300 og 0300-0700. Det ble skutt 15 rev der i fjor, 2 så langt i år. 

 

Bare å melde seg inn, så kan jeg vise deg rundt på dagtid :-)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...