Jump to content

Remington 700 Tråden.


K. Appelgren

Recommended Posts

  • 2 months later...
  • 1 month later...

Hei

 

Spørsmål litt på siden men siden jeg har en Remington 700 SPS Tactical spør jeg likevell.

 

Har fått klørne i noen esker med "1305-25-152-1857 PATRON7.62mmx51 SKARP BLYFRI NM231. LOT12-CG-06."

 

Etter alt skriveriet om blyfri ammo lurer jeg på om dette er ammo som kan være "skadelig" for min Rem 700.

 

Mvh Jan

Link to comment
Share on other sites

Min søte Remington 700 .308 (usikker på eksakt modell, kanskje noen her vet) med en Tasco 6-24x44 kikkert og harris tofot. Kommer en Sonic 45 demper i september engang på denne også :D

 

Er det noen som kan fortelle meg hva jeg justerer med de ringene frampå kikkerten? :P

 

33ng8qc.jpg

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Har en remington 700SA i .308win.

 

Hvilke kalibre går i dette våpenet (ved skifte av pipe) uten at en må modde magasin, tilbringer eller sluttstykke etc??

 

Så langt har jeg funnet ut:

 

.308win

.260rem

243win

7mm-08

 

Andre??

 

338/08 som vel nå selges som 338 Federal

358 Win

 

250 Savage vil vel også passe, da det er opphavet til 22-250..?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

hallo

 

 

Eg har lenge gått og tenkt på at eg skulle bytte stokken på rem 700 min.

eg her sett ein del på GRS-skjefter, men syntest dette var litt dyrt... :x

 

kom so fram til at eg skulle bygge min egen stokk,

men eg har ikkje heilt bestemt meg for korleis den skal sjå ut :? .

 

nokre forslag til ein litt tøff stokk design som ikkje alle har:?:

Link to comment
Share on other sites

Hei

Noen som kan fortelle meg litt om forskjellen på de froskjellige Remington 700 modellene. SPS, ADL, BDL, VTR, VLS, XCR også videre...

Er det noen form for kvalitetsforskjell på disse?

 

nesten som å skulle ha oversikt over alle Harley-modellene med sine bokstavkombinasjoner... :lol:

 

får forsøke:

i utgangspunktet var det vel ADL og BDL; ADL med synt stokk, ikke underbeslag, enklere utførelse.

BDL har underbeslag, valnøtt stokk.

BDL-DM = detatchable magazine

Så kom CDL, såvidt jeg forstår en BDL med oppgradert treverk m.m

 

VLS, VTR osv er spesifikke modeller

f.eks VLS= varmint laminat stainless, vtr = varmint/target?

 

sps og xcr har jeg ikke funnet ut hva betyr

Link to comment
Share on other sites

imag0557b.jpg

 

Her er min 700 BDL. Kjøpte den ny i vår, har stått mange herrens år på g-sport sitt lager. Fikk prutet ned prisen en del høvdinger siden stokken ikke så ut i måneskinn. Den er i kaliber 22-250. Jeg bruker den på rev, hare, kråke, ja alt som den kan brukes til. I tillegg skyter jeg jaktfelt med den. Presisjonen er helt latterlig rett og slett. På trening og jaktfelt lader jeg med 52 grs Nosler CC med 23 grs n-120. Dette gir nøyaktig 900 m/s, lite smell og lite slitasje siden alt går på "tomgang" og pipa og demperen blir ikke en gang lunken etter en jaktfeltrunde. På jakt har jeg prøvd både v-max og sierra varminter, men ingen har vært mer morro enn A-max! Den er giftig! Demperen er forresten en Sonic 45. På jakt bruker jeg 8 moduler og på¨jaktfelt bruker jeg 3 (inkl endemodulen). På toppen av det hele står det en Schmidt & Bender 3-12x50 i Leupold std montasjer. Jeg har satt på et Timney avtrekk i tillegg. Stokken passer meg bra, jeg skyter godt med den og den har fått ei total overhaling. Bort med den grusomme og ripete lakken og jeg brukte et par mnd for å ferdigstille oljing, porefylling og oppfrisking av nettskjæring, men nå ser den bra ut! Det eneste jeg mangler nå er ny kolbekappe. Helst i gummi da plast blir for glatt. Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt ei som passer? Evt er det noen som har ei liggende til overs?

 

imag0558n.jpg

 

imag0563q.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Tok jegerprøven i fjor og har kjøpt noen våpen i år, valget av hjorte-velter falt nettopp på en Remington 700.

 

Hadde veldig lyst på en SPS Tactical i 308, men de jeg snakket med var utsolgt og neste leveranse var i mars/april.

Jeg går derfor igang med haglekjøp og andre ting, tenker ikke så mye på det og legger det prosjektet litt på is.

Plutselig får jeg epost på kvelden om en avbestilling... og vips så ble jeg eier av en SPS Tactical allikavel!

 

Fikk den for en uke siden og har derfor ikke fått kjøpt optikk til den... eller prøveskutt den.

 

Here goes:

 

Remington 700 SPS Tactical AAC-SD i 308

BR Reflex T8 demper

IOR Picatinny skinne, 20 MOA

Tactical bolt knob

Versa-pod tofot

Tungt løp med 1:10 stigning, kuttet til 45cm

 

2ikwn82.jpg

 

Dette er for øvrig min første post her inne, etter å ha sittet på gjerdet lenge!

 

Edit:

 

Fikk låne en billig jalla-kikkert av en kompis for prøvemontering, pluss litt dill dall fra XXL...

 

...voila!

 

28mp62u.jpg

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Eg tenkte det sida det var so mange flotte rem 700 her, so måtte eg legg ut mi og. 8)

Kjøpte den i jula 2011 då eg fekk eit godt tilbud fra forhandlaren i bygda.

 

var eigentleg kjempe fornøgd med rifla. bortsett fra stokken. så no har eg starta eit stokk prosjekt der eg skal lage min eigen stokk i tre.

 

Remington 700 sps

Bushnell trophy 3-12x56 med lys

hausken std demper

to-fot

rem_700_3.jpg

 

rem_700_2.jpg

 

rem_700.jpg

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Stort sett så betyr alle disse bokstavene at det er satt på en annen stokk eller spesifikt løp. XCR henviser til "extreme conditions rifle", dvs at de har spraya no greier på metallet slikt at den er litt bedre rusta mot rust. heh.

 

Det man betaler for er stokk. SPS varmint og tactical kommer bare med en plaststokk som duger godt nok til jakt, men ikke særlig mere enn det. Target Tactical, XCR, XCR II, XCR/CT, VTR og VFS kommer med enten flutet løp eller den nye trekant løpet samt en Bell and Carlson eller HS-Presicion stokk.

 

Mine hardkjøpt erfaring er at man likeså gjerne kan kjøpe "billige" modeller slik som SPS Varmint (for å få 26" løp) eller SPS Tactical (20"), kast skjeftet og handle nytt. Da kan man egentlig kjøpe selv en AI stokk og ikke betale mere enn hva de ovennevnte "spesial" modellene går for.. Men så var det jo dette med markedsføring og sånt da.. :)

Link to comment
Share on other sites

Heisann godtfolk.

Ser det er flere enn meg som liker sine 700´er.

Jeg har en 700 SPS tactical. Godt fornøyd med denne, men man "må" jo pimpe litt.

Første jeg er på jakt etter er en ny stokk.

Jeg har studert og studert og studert, men finner ikke "drømmestokken".

Enten er det altfor dyrt, ellers blir det altfor tacticoolt til å ta med seg på jakta.

Jeg ønsker meg egentlig en stokk med taktiske egenskaper, men et mer klassisk utseende.

Liker egentlig GRS, men av to grunner har jeg slått fra meg den: for dyr og litt for tjukt grep.

Det jeg ser etter som minimum er dette:

Bortimot vertikalt grep

Justerbar kolbe i høyde og aller helst lengde, spacere i lengde er helt supert.

Vekt, jo lettere jo bedre

Av de jeg har sett på er Manners T2A det nærmeste det jeg kommer, men syns prisen er litt stiv:

http://www.stockysstocks.com/servlet/the-604/Manners-Remington-700-MCS/Detail

Macmillan A5 er også en type stokk jeg liker godt.

http://www.stockysstocks.com/servlet/the-620/McMillan-A5-Adjustable-Tactical/Detail

Setter pris på tilbakemeldinger om dere har gode råd til stokk.

 

Nr to er boxed magazine conversion.

Noen som har noe å anbefale her?

Har sett litt på M5 Stealth DM M24. Denne virker jo veldig ok, sett bort fra at det kreves litt jobb med tilpasning på original stokk. Er også litt usikker på plassering av utløserhendel for magasinet, ser for meg at denne er mulig å komme borti ved et uhell under gåing.

http://www.stockysstocks.com/servlet/the-610/M5-Stealth-DM-M24/Detail

 

Noen som har brukt jetcarrier når de har handlet fra Stockys? Fungerer det greit?

Link to comment
Share on other sites

Zenith:

Jeg har handlet fra Stockystocks via Jetcarrier, og det var ikke noe problem. Raskt og effektivt. Det ble en McM HTG på meg, og jeg er svært godt fornøyd med denne stokken! 8) Den overgår alt jeg hadde forventet meg. (Jeg byttet ut et AICS til fordel for denne)

Hvis du ønsker mer vertikalt grep, men samtidig klassisk utseende, så kan du jo se litt på McMillan "A3 Sporter" og "Game Scout".

McMillan koster litt, men gir en helt annen kvalitetsfølelse enn vanlige plaststokker.

 

A3 Sporter:

A3-sporter.jpg

 

Game Scout:

GameScout.jpg

Link to comment
Share on other sites

73Alfa:

Det er gode forslag du kommer med her. Jeg har vingla fram og tilbake som ei kjerring på nyttårssalg her nå, men nå er jeg 87% sikker på at det blir en Bell And Carlson tactical medalist 3. Jeg var ei stund fast bestemt på en HTG stokk selv også, men det blir mye penger, og planen er etterhvert en Vortex Viper PST på toppen. Velger å heller legge litt mer penger der.

Grunnen til at jeg velger denne B&C stokken er alle de positive omtalene den får rundt omkring. Prisen tatt i betraktning så er folk storfornøyd med denne, og til mitt bruk duger det sikkert.

Må dessverre gi avkall på justerbar kolbe, men det får nå være. Til under 300$ ++ så tror jeg det er mye stokk for pengene.

Er også veldig interessert i et M4 underbeslag for box magasin fra Stockys. Blir det problemer å ta dette via Jetcarrier? Noen som har erfaring med denne ombyggingen, evt andre ombygginger fra BDL til DBM? Finner ikke denne varianten i Norge.

http://www.stockysstocks.com/servlet/the-473/Wyatt's-Outdoor-Detachable-Magazine/Detail

Link to comment
Share on other sites

Takker Slugpumper. Prisforskjellen blir så liten at det er like greit å ta det fra Midway, unngår alt styret også. Bestilte stokk fra Stockys i dag, 280$ ink frakt til jetcarrier er slett ikke ille. Backorder på stokken, så da får vi smøre oss med tålmodighet.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

halloen.

 

har selv vært i kontakt med stockystock de siste 14 dager ang kjøp av stokk.

jeg har ikke kunnet bestille på nett eller pr tlf, da de sier at de ikke lengre har lov til å sende stokk til norge, eller som de sa , ut av USA grunnet nye regler på våpen og våpendeler.

det sies også at folk går mann av huse der borte for å handle inn det de trenger før dn nye loven trer i kraft.

 

nå står det også på nettsiden deres:

U.S. SHIPPING ADDRESS REQUIRED

 

 

ikke for å lage dårlig stemning ang kjøpet ditt av stokk, men jeg fikk ikke bestilt grunnet dette.

 

 

lars

Link to comment
Share on other sites

Jeg håper det ordner seg, men om det ikke gjør det så finnes det løsninger innenfor landets grenser også, så fullstendig krise er det ikke... Men er du sikker på at det gjelder alle stokker? Det står på endel av de at det kreves US adress, men ikke under den jeg har bestilt. Brukte Jetcarrier, så om så er at de ikke sender noen stokker utenlands så får vi håpe Jetcarrier er løsningen.

Link to comment
Share on other sites

ja det kan jo hende at de løser dette.

jeg fikk beskjed om at hvis jeg kjente noen i USA kunne de sende til de, også kunne de vidresende til meg. det ble litt mye styr for meg, så jeg valgte en annen løsning.

 

men dette var det jeg fikk vite etter en tlf samtale med de på stocky.

 

det kan jo hende at du får igjenom bestillingen din uten prob. (håper på det) :D

 

 

lars

Link to comment
Share on other sites

Bestilte vel på ein fredag, så for den til Jc. Blei vel sent fra US torsdag eller fredagen etter og var hos over helga på ein mandag.

Bestilte meg ein H-S Precision 086 samma stokken eg har på 223'n den fremst i bildet. Så no skal eg ha samme stokk og kortere løp (50cm)på 308'n bakerst i bildet. Så då får eg to like børser lette og hendige.

 

20120102_232738.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Da er stokken min i transit fra Jetcarrier, på vei til Norge et eller annet sted. Tok sin tid med backorder fra B&C...

Om det er pga at jeg bruker Jetcarrier vet jeg ikke, men det ser ikke ut til å være problemer med å fortsatt få varer fra Stockys. Mulig de er mer restriktive på stokker merket med "US adress required".

Får bare satse på at tollen ikke lager ball, som jeg registrerer andre har opplevd.

Link to comment
Share on other sites

Hysteriet i statene gjorde/gjør at leverandører av B&C har hatt backorder siden før jul. Min stokk fra Aftermarket Innovations ankom Alna to dager siden etter at jeg har ventet siden midten av januar. Men sånn er det innimellom. Forøvrig ingen problem med export fra yankeeland etter jeg betalte for en export license på 100$. Satser på at all ventinga er verdt det.. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...