Jump to content

Remington 700 Tråden.


K. Appelgren

Recommended Posts

Dette kan bli en spennende tråd :D ! Både jeg og jaktkompisen har Rem 700 i cal 30-06.Han har orginal SPS,jeg har ADL Synth,men ombygd sådann :wink: .Tommelhullstokk fra Midway i Advantage camo,Zeiss victory 3-12x56 m/lys+bedding av en god nabo :) .Nå står lyddemper som neste ønske,og tar gjerne imot tips! Skal prøve å få lagt ut bilde etterhvert.Ittno er som en solid sliter av en 700 :P

 

2wpifc2.jpg

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

700'n min, meget spesiell sak... :wink:

 

normal_IMG_6515.JPG

 

Remington 700ADL synth. .308Win

Det meste originalt. Løpet er kappa på 47cm og gjenga. Tjuvjegertut type Hausken standard er satt på.

Herligheten er toppa med ein Zeiss 1,5-6x42.

 

Fekk børsa til konf'en for over ti år sidan. Blitt meir og meir glad i den. Har funne fram til ladingar som går rimeleg bra. Veldig fornøgd med klumpen frampå, type Hausken.

Link to comment
Share on other sites

Rem 700 LTR med hel skinne fra MSP+ og Leupold QRW ringer og Zeiss Conquest 6,5-20x50. Pipa er kuttet til 49cm og en BR Reflex T8 montert. Nytt Shilen avtrekk som er helt rent og justert til ca 800g. Hjemmelaget kolbeforhøyer i kydex. Har også en Meopta 3-12x56 med lys og QRW ringer til rifla som monteres når revejakta begynner.

 

Test556Nato005Small.jpg

 

50V-Max i 1000m/s på 100m.

40_-_50_V-Max_%2B_Berger_30_MEF_Match_003_%28Small%29.jpg

Link to comment
Share on other sites

Her er "Rumlingen" min.

Startet som en 338 WinM, ny pipe (Lothar Walther) i 338 rum, rustfri, og 710mm lang.

MacMillan links A-5 med kolbeforhøyer, Badger tactical bolt knob, Badger ringer og piccaskinne med 20 MoA, Zeiss 6-24x56 med lys.

Børsa går som en "stråle", om kusken klarer å slappe av og nyte?? :shock::shock::!: REKYLEN!! Smellforstreker (pysetut) eller lyddemper bare føkker opp gleden av å kjenne tennene skrangle!!

132_3233_%28600_x_450%29.jpg

133_3306_%28450_x_600%29.jpg

Link to comment
Share on other sites

Her er et dårlig mobilbilde av jaktfeltrifla mi i 6 BR.

 

normal_IMAGE_037.jpg

 

Rem 700 ADL kasse, rettet og lappet og montert Sako-type-utdragerklo for å funke 100% med 6 BR

Tyristubben stokk, laminat

Lothar Walter, rustfri pipe med 1:8 stigning

HS underbaslag og magasin (moddet 308-magasin for å mate 6 BR)

Custom hevarm og hevarmskule (slipper såre fingertupper som med orginal Rem v/mye skyting)

Bushnell Elite 4200 8-32x40 kikkert

Leupold baser og ringer

Jewell HVR avtrekk

Standard Sauer mirage-bånd festet med plaststrips og fiskesene :)

Link to comment
Share on other sites

Inspirasjonstråder er alltid gøy!

 

Jeg har en viss forkjærlighet for Remington og har hatt noen stykker opp gjennom årene..

 

Første jeg kjøpte var en BDL i 223 som har blir herjet endel med opp igjennom årene.

Skiftet pipe i 2003 og fikk satt inn ei tjukk Shilen 1-8", kjøpte en Hogue stokk med alu-profil og brukte den originale stokken

til opptenning.

I dag har jeg også ei ny fabrikkpipe i 243 som jeg har skutt 6 skudd med, og den gjør nytten på rådyra.

I våpenskapet står ei ny LW pipe i 1-9" som skal kamres i 260 Rem utpå nyåret, men det haster ikke så voldsomt.

Dette er et verktøy som ikke prioriteres puss og gnikk utover det vanlige.

Kunne tenke meg en ny stokk som er lettere en Hoguen, men det haster ikke.

(Om noen har en brukt High Teck liggende til kort remington så ta kontakt.)

I sommer når dollarn var lav kjøpte jeg meg en Swarovski 3-9x36, og når jeg jakter rev eller kråker med 223 pipa står

det på en S&B 3-12x50 Zenith oppå

Vurderer å kjøpe et HS-Precisjon underbeslag for å lette mating mellom korte og lange patroner.

Materampen er laget for 223 og fungerer ikke helt etter boka med 243, men greit nok.

IMG_1728.jpg

Med 243 pipe og Swaro 3-9x36

 

I 2005 kjøpte jeg en rustfri SPS i 243 og fikk etterhvert tak i en VLS stokk som ble laget justerbar kolbekam på.

Kjempegrei bruksrifle med god presisjon, men ble av en eller annen grunn handlet inn i noe annet.. Husker ikke hva

Skjøt mange rådyr med denne, og effekten er upåklagelig med 100grs Nosler i 900m/s

 

DSC00095.jpg

Kje skutt under smygjakt med SPS SS i 243

 

Samme høsten kjøpte jeg en AWR i 300 Win. Denne var toppet med en Zeiss 2.5-10x50 og ble ikke

modifisert på noen måte. Kanskje den eneste remingtonen jeg angrer på at jeg solgte, men jeg bare "måtte" ha en

PM-II 5-25 og da var dette den rifla jeg hadde minst bruk for på det tidspunktet.

I dag frister det endel å kjøpe seg en AWR-II, men siden jeg har en XCR LR i 300 Win hadde jeg nok kjøpt en 280 Rem.

 

Ppost.jpg

 

Langholds-Remingtonen er i 338 RUM og bygd på en BDL SS kasse som ble slaktet når jeg jobbet hos en ikke helt ukjent

våpenforhandler.

Pipa er 26" LW i remington Varmint profil. McMillan A-5 stokk og HS-Precision underbeslag med 3 skudds sentermatet magasin.

(dette anbefales alle som skal bygge om fra hengslet til boksmagasin!)

Warne picatinny skinne- Dessverre med 0 M.O.A, men kommer meg ut til 1500m på "sommerføre"

S&B PM-II 5-25 P3 montert i EAW ringer.

Pipa ble i sin tid gjenget for en BR Reflex T10M, men miragen var helt grusom etter 3-4 skudd så jeg tegnet et brems som jeg fikk

laget via min bror på maskinverkstedet på Keppel Shipyard i Singapore.

Freste ut litt mer av portene selv og i dag sitter den permanent på pipa, men det frister med demper igjen. Spesielt med N-570 i full fres.

 

IMG_0666.jpg

Slik så den ut rett etter bygging..

 

rektangulrbrems1.jpg

Rekylbrems i Solidworks

 

Rekylbrems-1.jpg

 

Rekylbremsen liggende opp-ned for å vise utfresingene

 

Neste prosjekt til denne er allered unnagjort, og det er et adapter for å kunne bruke to-foten til TRGen.

Prototypen er ferdig laget og jeg venter bare på å få den hjem.

Stokken freses ut under løpskanalen og adapteret limes/skrus fast med epoxy.

 

AdapterforTRGtofot.jpg

Bilde fra Inventor med fremste del av stokken vist

 

Picture044.jpg

Bilde av ferdig adapter.. Ikke helt fornøyd med skruene de har festet låseplatene med.

Skulle egentlig vært forsenket i fluktet med toppen av plata.

 

Siste rifle ut er en XCR LR i 300 Winmag. Akkurat nå står samme 3-12 Zenith som brukes til 223en, men venter

på ringer fra Poacher slik at jeg kan få montert noe mer egnet til langhold.

Skal egentlig brukes til seljakt og regner med den får ilddåpen i Sogn til våren.

Har planer om lage en kolbeforhøyer i Epoxy ved hjelp av 3-D printeren som står på skolen.

Blir nok forhåpentligvis gjort ila våren.

Montasjen er en Farrell 20 M.O.A skinne og Leupold MK-4 ringer.

Står en A-Tec CMM-6 demper på, som er gjenget om til M18x1 for å kunne brukes sammen med TRG-22.

 

IMG_1097.jpg

En av de første skytingene med XCR LR

 

IMG_1120.jpg

Grei presisjon med 190 grs SMK

Link to comment
Share on other sites

Har nå ett par remington'er sjøl. Bilde kommer så snart jeg er hjemme

 

Rem 700 VS med carbonløp og HS stokk. Laget av rem customworks. Kaliberet er 308win, og det sitter en 2,5-10x50 Zeiss med tysk nr 4, i 20moa badger skinne og Leupond QRW montasjer.

 

 

 

 

 

Rem 700 i 300 winmag med følgende utstyr: Mcmillan stokk, Badger hevarmskule, Badger 20 moa skinne, Badger rekrylklakk, S&L løp på 65cm type tjukk, Nightforce 5,5-20x56 m opplyst mildot, Leupold MK4 montasjer. Vekt nypussa og blank (på rifla altså, ikke meg) er vell snaut 10 kg, så det er en posteringrigg kan man si

Link to comment
Share on other sites

Beklager den dårlige kvaliteten på bildene, men her er de:

 

Børse nr.1:

Kasse: 700 BDL SA LH

Kaliber: 6mmBR

Pipe: Shilen SM 1:10 snurr 22"

Stokk: H-S Precision

Avtrekk: Rifle-Basix (ca 650g)

Demper: A-tec

Kikkert: Leupold VX-III 4,5-14x50 m/ opplyst tysk nr.4 retikkel.

Montasje: Skinne: Badger Ordnance 20MOA. Ringer: Leupold QRW

 

 

Børse nr.2:

Kasse: 700 BDL LA LH

Kaliber: .30-06 SPR

Stokk: Original CDL

Avtrekk: Rifle-Basix (ca 650g)

Demper: A-tec CMM 4

Kikkert: Leupold VX-II 3-9x50 (Her må det noe annet til)

Montasje: Skinne: Badger Ordnance 20MOA. Ringer: Leupold QRW

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

normal_rem700_ferdig.JPG

 

Min 22-250 "foxy fia" (orginalt en rem 700 vssf II)

-Løp kappet til 55 cm, maxim demper

-Timney avtrekk på noen hundre gram :twisted:

-HS tommelhullstokk

-AI magasinløsning fra CDI Precision

-Beddet

-Kikkertmontasje og skinne fra Ken Farrel

-Meopta x56 kikkert

 

Hva som gjenstår:

-tuning av fjær i bolt

-mulig løpskifte (jeg lader hardt) :D

 

Presisjon: check :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Å du å du... her var det mange pene damer.... :lol:

 

Nå er min satt opp etter en proff skytter å jeg har tenkt å ta steget ut det eneste jeg skal forandre på er stoken, enten skal jeg lakere den eller så skal jeg bytte den, sitter på ferie så jeg får ikke lagt ut bilde nå men er det noen stokker som dere IKKE annbefaler?

 

Jeg skal ha "Skarpskytter" temaet igjennom hele bygget har jeg bestemt meg for :-)

 

så jeg hadde tenkt å lakere for på stokken jeg har i dag er det ikke "plass" til kamuflasje nå så jeg må ha "rail" plass til det slik at jeg kan bette på noen stropper for vinter som sommer..

 

å bytte fra intern mag, til boks mag, noen annbefalinger der? ser mange deler til midway men har hørt at de er dyre?

 

Men ellers en meget interesant tråd :-)

 

Takk for att lommeboken blir lettere å gå med etter en sli tråd :-)

Link to comment
Share on other sites

Lykke til med drømmen om magasinkittet revjakt.

 

Jeg prøvde å få tak i samme kit via en norsk forhandler (som importerer fra cabelas). Svaret på sms og mailer var at kittet ble definert som våpendel av cabelas og derfor ikke kunne sendes til Norge. Forhandleren skulle prøve via sitt amerikanske firma, men siden hørte ikke jeg mer, og da ga jeg f...

 

Vet at det finnes andre og mye dyrere alternativer som selges her på berget, men har man gitt f, så .....

Link to comment
Share on other sites

skal du ha boks magasin så er det en her til en grei pris :)

 

http://www.cabelas.com/product/Kwik-Kli ... l+Products" target="_blank" target="_blank" target="_blank

 

 

skal kjøpe sjøl, bare jeg får penger :)

Jeg kjøpte dette kittet for 2 år siden. Ingen problem med å få det til Norge da ihvertfall, jeg brukte Jetcarier.

Men jeg vil egentlig ikke anbefale det kittet. Litt dårlig passform, dårlig finish og man må regne med litt modifikasjoner/tilpassing. Men det er kanskje ikke mer å forvente til den prisen.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 6 months later...

Da har jeg blitt ei 700 rikere... valget falt på en VTR i kaliberet .243win. Har ikke rukket å skyte med den ennå, da jeg nettopp har fått pakket den opp! :)

Utstyr er en A-Tec Maxim demper, stoney point tofot og en Zeiss Varipoint 2,5-10X50...

Treningsammo for øyeblikket er core-loct 100grains med Barnes TSX 80grains for jakt.

Det som står for tur nå er å få skutt inn maskinen etter alle kunstens regler. ;)

På ønskelista står vel løst magasin da jeg ikke føler meg helt tilfreds med magasinløsningen pr i dag, men det får jeg ta etterhvert. Innskyting først. :)

 

Noen crappy bilder må jo til.

 

IMG_1164.jpg

 

IMG_1167.jpg

 

IMG_1168.jpg

 

IMG_1170.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Noen som har en lang 700 kasse med eller uten løp liggende? Tenker bygge en jaktfeltrigg i 6,5x55 Har en magnum stående i skapet men der er sluttstykkebunnen åpnet så mye at jeg ikke tror sako utdrageren får fatt i den mindre 6,5 hylsebunnen, så det blir vel ikke noe slakt av denne...

 

Den var mest brukt på -90 tallet når det var mye elg :smile: Men kanskje pusse støvet av den en dag og teste på litt lange hold :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

hallo,driver å ser etter ny stokk til min Remington 700 sps, 308 win.. men vet det er kort kasse, men hva står Remington 700 ADL Short Action og Remington 700 BDL Short Action ? altså ADL og BDL ? ble litt usikker, så da hører jeg om noen inne her vet det ?

 

bare en link, så dere kan se selv.

http://www.stockysstocks.com/servlet/th ... ter/Detail

Link to comment
Share on other sites

Ja da nærmer nye VTR'en seg 300skudd på banen og må si at presisjonen er upåklagelig. Hull i hull i benken på 100m. Selv skyter jeg gode samlinger med den utenfor benken også. Behagelig tyngde i våpenet og godt avtrekk. Har testet Barnes TSX 80grains, Federal Fusion, Core loct ultra 100grs og norma jaktmatch. Super presisjon med alle typer skudd. Har også skutt mitt første villt med våpenet. Det blei ei revetispe på 6.1kg skutt med Barnes TSX 80grs. Perfekt skudd i hjerteregionen med utgangshull på en litt stor 5kroning på 35m hold. Reven datt i smellen.

Har i løpet av skuddene på banen gjort en liten innskyting av løpet ved bruk av kg 12 og kg 2 når jeg kom hjem etter skyting på banen. Kg 2 føler jeg har gjort løpet glattere og finere innvendig og løpet mantler så og si ingenting. Ser så vidt spor av litt mantel på kantene av riflene i løpet. Så dette er jeg fornøyd med! :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...